Позитивният образ на Цецка Цачева в медиите за сметка на окарикатуряването ѝ в социалните мрежи показва, че вече медиите отстъпват от ролята си на основен фактор за мобилизиране на избирателите

За пръв път откакто е в политиката, лидерът на ГЕРБ и премиер в оставка Бойко Борисов не е най-споменаваната политическа фигура по време на предизборна кампания. Това показва проучване на фондация "Медийна демокрация" и агенция "Маркет Линкс", анализиращо изминалата предизборна кампания. 

Според експерта Орлин Спасов, медиите вече не са основен фактор за мобилизиране на предизборната кампания. Това личи от положителния образ в трите национални телевизии, който има кандидата на ГЕРБ Цецка Цачева и комичните коментари, които тя събира в социалните мрежи, обясни Спасов.

Въпреки високия положителен рейтинг, който Цецка Цачева има в телевизиите, по време на предизборната кампания, тя загуби битката да "Дондуков 2", посочва Орлин Спасов от Фондация "Медийна демокрация".

"Не бива да забравяме безмилостния хумор към нея в социалните мрежи по време на кампанията. Медиите имат все по-важен контрапункт в други канали, където гражданите директно вземат думата и изразяват отношение", коментира още той.

Двамата основни претенденти за президентския пост Цецка Цачева и вече новозибрания държавен глава Румен Радев са най-често срещаните личности в медиите, по време на кампанията. Премиерът в оставка Бойко Борисов за първи път отстъпва лидерската позиция, заяви Добромир Живков от "Маркет Линкс".

"Предизборната кампания е специфичен вид период, отразяващ специфичен вид медийно поведение, но за първи път от доста време виждаме Бойко Борисов да не е на първо място сред най-споменаваните лица, но също така за нас в немалка степен е изненада, че той все пак заема трето място в една кампания предизборна със силен мажоритарен елемент, каквато би трябвало да бъде една президентска кампания", допълва още Живков.

Източник: "Дарик"