Раждането на велики идеи не може да бъде обвързано със спазването на крайни срокове.

Креативността не може да бъде измерена, но маркетинг експертите от Entrepreneur, цитирани от Bgreklama.bg, предлагат интересна гледната точка, според която креативността може да доведе до по-висока продуктивност от страна на служителите

Ето кои са петте причини да смятат така:

1. Креативността е израз на страст и желание за работа

Всеки креативен индивид се отличава от останалите по страстта, която влага в работата си. Насърчаването на креативността води до повишена продуктивност, тъй като служителите изпълняват поставените задачи с много повече желание в сравнение с колегите си, които не развиват своите креативни умения.

Виж още: Rе: Промени се или умри! (II част)

2. Стимулирането на креативния процес премахва страха от провал

Предоставяйки възможност на служителите си да се почувстват като хора, а не като роботи, насърчавате желанието им да се представят все по-добре и по-добре. Страхът от провал е водещ фактор за изгубената мотивация, следователно и понижената продуктивност. Демонстрирайки разчупен модел на мислене и креативен подход към изпълнените задачи, имате много по-голям шанс да достигнете желаните цели в работата, придружени с резултат: доволни и лоялни служители.

3. Окуражаването на креативността насърчава надскачането на установените граници

Големите идеи идват неочаквано, затова придържането към обичайните неща, които компанията е правила до този момент, няма как да даде различен резултат. Когато работната обстановка предразполага креативно мислене, е много по-вероятно да получите повишена продуктивност от страна на служителите.

Виж още: Бъди различен и в бизнеса

4. Креативността спомага за "голямата картинка"

Продуктивността обикновено се свързва с изпълнението на едни и същи задачи по възможно най-ефективен начин. Докато това до голяма степен би могло да е полезно за компанията ви, служителите ще получат много по-голям стимул да погледнат разчупено и да открият нови начини за решения на проблемите, ако им предоставите възможност да демонстрират креативността си.

5. Поощряването на креативните служители ги превръща в лоялни

Креативните хора се стимулират да творят и да предоставят най-доброто от себе си, когато се чувстват признати. Ако желаете да извлечете креативния максимум от вашите служители, покажете им, че идеите им са от значение. За да ги превърнете в лоялни и да стимулирате създаването на още креативни идеи, следва да демонстрирате разбиране и желание да ги изслушате.

Виж още: 10 думи, с които не трябва да си правим самореклама