Очаква се машината да развива скорост 300 км/ч
Влак стрела от България до Китай, който ще изминава разстоянието от 10 300 км за 35 часа, ако се движи със скорост 300 км/ч. Тази идея бе обсъдена по време на посещението на премиера Бойко Борисов в Китай.
Най-краткият път за скоростна железница от Китай до България е през Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Иран, Турция и България.
Подобен проект не се обсъжда за първи път. Той е оценен на 17 млрд. долара, като срокът за построяването му е 10 години.
Идеята идва още през 2010 г. по време на посещение на тогавашният министър на трансорта Александър Цветков след визитата му в Пекин, пише "24 часа". Вече пет години тя престоява във фризера.
До 2020 г. България ще има скоростна линия за 160 км/ч. от турската до сръбската граница. Това обещава зам.-генералният директор на Националната компания "Железопътна инфраструктура" Христо Алексиев, цитиран от "24 часа".
Трасето
По трасето от Свиленград до Пловдив са приети всички участъци, които се обновяват с пари по Оперативна програма "Транспорт". До средата на следващата година ще бъде завършен участъкът от Септември до Турция.
За жп трасето между София и Елин Пелин тече избор на строител. А за най-тежкия планински участък - от Елин Пелин до Септември, който е със 17 км тунели, избор на строител ще се обяви догодина. .
Завършените участъци, а и отсечките, които ще се строят, са за скорост 160 км/ч., но на места по тях може да се развиват и 200 км. Те са оборудвани са с най-модерните системи за телекомуникация и сигнализация.
И докато сърбите обновяват жп линията Ниш-Калотина, ние пък започваме участъка от София до границата. В средата на 2016 г. ще бъде пуснат конкурс за избор на строител за София-Волуяк, включително и коловозното развитие на Централната гара в София, а до 2020 г. ще бъде завършена и линията до Калотина.
Русе като пристанищен център
От пристанището в Русе тръгват влакове с ремаркета и кораби с контейнери. Идеята е то да се превърне в транспортен център за интермодални превози.
От февруари спедиторската компания Schenker, автомобилният превозвач ПИМК и пристанище Русе-изток превозват в блок влакове ремаркета на тирове (трейлери) до Нюрнберг. Започнало се е тестово, обяснява шефът на порта Петър Драгошинов, и вече над 10 пъти се е качил оборотът.
Възможността за превоз е за 68 ремаркета. Така че идеята да се качат тирове върху влакове, която е от 2005 г., донякъде е осъществена. Линията е 1 път седмично. Влакът е на Schenker, а превозите се осигуряват от автомобилната фирма. Логистичната компания пък вози с втори блок влак контейнери от Русе до Куртич, Северозападната част на Румъния.
Виж още: Влак постави нов световен рекорд, като разви 603 км/ч.
Третата линия е превоз на 20-футови контейнери с кораб от Русе до Нови Сад.
От октомври са започнали двя пъти в месеца и ро-ро превози от Русе до Пасау. С катамаран се превозват селскостопанска и строителна техника и други машини.
Шефът на пристанището казва, че се обмисля догодина да се пусне още един блок влак към Западна Европа, с който да могат да се превозват както контейнери, така и ремаркета.
Драгошинов смята, че още не е разработено направлението север-юг към Полша и оттам към Прибалтийските републики.
Източник: "24 часа"
6 Коментара
Как 240 човека не могат едновременно да копаят бунар; така и 240 депутати си пречат в Парламента и докарват държавата до разруха. Ако корумпираните политици не влязат в затвора, страната ни е пред банкрут. Много бързо затъваме в тресавището на корупцията. Затова ЕС ни отблъсква от всякъде и с право. Трябва да се сърдим на политиците ни. Но като им се сърдим; трябва да ги сурвакаме с дебели тояги за да премахнем имунитета им за некадърност и престъпления. Половината депутати трябва да се използват за ремонта на линиите са скоростни влакове.
Докато корумпираните политици чакат друг да направи българския участък за скоростен влак до Китай, може да ни заобиколят както с южен поток. Тогава трябва да има линчувани политици. Защото половината политици разграбват страната ни и се стремят да я унищожат с губещи сделки за милиарди.
Постоянното увеличаване дължината на метрото, както и скоростните участъци за движение на скоростни влакове, е гаранция за икономически растеж. Не трябва да се пренебрегват пътищата, магистралите, разширяването на улици и булеварди, изграждането на надлези на няколко нива без светофари по тях, както и за многоетажни паркинги. Такива паркинги трябва задължително да се правят до всяка метро станция.
Постоянно трябва да се подобряват ж. п линии за да може непрекъснато да се внасят скоростни влакове. Със всички съседни страни трябва да сме свързани със скоростни влакове. Трябва със скоростен влак от Китай през България да може да се стига до Великобритания. Освен за Турция и Сърбия, трябва да има скоростни влакове и през Видин, Русе и Петрич.
Още преди да бъде завършен ремонта на линията, трябва да се направи ново депо и да се закупят влаковете стрела. Защото са много скъпи, но ще трябва да ги има.
Дано мечтите за влак стрела да се реализират. Направи ли се качествен ремонт да се изправи участъка на линията на завоите, ще може двойно повече от 160 км. да се движи влака. Вместо бойни самолети трябва да се купуват влакове стрела. Тези които ни принудиха да съкратим армията и да се разоръжим, могат да ни подаряват бойни самолети въпреки че няма срещу кого да воюваме.