Мениджърите могат да научат много от начина, по който дизайнерите разрешават проблемите си.

Ето най-важните неща, които правят великите дизайнери, за да стигнат до големи успехи:

Задават въпроси

Дизайнерите говорят за значението на това да задаваш "глупави въпроси" - такива, които поставят под съмнение реално съществуващите неща и предположения. Окуражавайки хората да направят крачка назад и да преосмислят установените практики, дизайнерът може да насочи мисленето в нови посоки. 

В днешния ожесточен пазар, способността да преосмисляме основни неща - В кой бизнес сме всъщност? От какво се нуждаят днешните потребители или какво очакват от нас? - никога не е било по-важно.

Виж още: Шефът не е безгрешен

Да им пука

Лесно е за компаниите да кажат, че ги е грижа за нуждите на клиентите. Но да бъдат наистина съпричастни, фирмите трябва да искат да направят това, което голяма част от добрите дизайнери правят: да се потопят в живота на хората, които обслужват.

Това, което е толкова впечатляващо при дизайнери като Джейн Фълтън Сури, от Идео, е нейната готовност да наблюдава отблизо хората, за да улови техните дълбоки, неизказани нужди. Фокус групите и въпросниците не хващат тази информация. Трябва да се потопите в живота на хората.

Виж още: Мениджърите като ментори

Да създават връзки

Дизайнерите притежават умението да синтезират - да вземат съществуващите идеи и да ги смесват по свежи нови начини. Това е много ценно по отношение на иновациите, защото така се избягва необходимостта да тръгвате от нищото. 

Фокусирайки се върху тези "Мъдри рекомбинации" (както ги нарича дизайнерът Джон Такара), "Найк" стига до идеята за новата си линия "Найк плюс", която комбинира маратонки с iPod, което позволява на потребителите да програмират своите тренировки.

Отдадени на работата

Когато отрано се отдадете на една идея - да я представите на света, докато е още млада и несъвършена - вие увеличавате вероятността от провали в краткосрочен план. Дизайнерите се чувстват много по-комфортно, поемайки този риск, от повечето от нас. 

Те знаят, че иновациите често преминават през повтарящ се процес и по пътя винаги има и провали - и тези малки спънки в действителност са много полезни, защото показват на дизайнера кое работи и кое не. Умението на дизайнерите да се "провалят занапред" е изключително ценно качество във времена на динамични промени.

Виж още: Как се става добър шеф

Уорън Бергер, автор на книгата "Как дизайнът преобразява твоя свят” и редактор на онлайн списанието GlimmerSite.com.