Човешкият фактор е най-важният за успеха на всяка компания.

Висшите мениджъри са изправени пред важната дилема - да управляват бизнеса си или да управляват хората си

Ето няколко полезни съвета от Harvard Business Review как да управлявате екипа си. Това няма да ви отнеме повече от 15 минути на ден.

Използвайте всяка минута за разговор. Когато се прибирате от важна среща към офиса заедно с колега, използвайте времето, за да поговорите с него как се е справил и да изслушате мнението му за срещата. 

В динамичния свят, в който живеем, всеки ден ставаме заложници на пътуването. Отделете тези минути, които чакате в задръстването, за да проведете важен разговор по телефона. 

Вижте още: Идеалният шеф

Когато отивате за кафе, помолете някой от служителите ви да дойде с вас. Това е добър начин да общувате в неформална среда.

Подчинените ви очакват да ви намират на работното ви място. Поне веднъж на ден, вместо да чакате те да дойдат при вас, отидете при тях. Така им показвате, че са ценни. Внимавайте обаче тази проява на любезност да не се сметне за внезапна проверка

Винаги казвайте благодаря. Ако не сте имали възможност по време на работния ден, обадете се на път за вкъщи и благодарете на колегата, който ви изпрати нужната информация или на секретарката, която веднага реагира на молбата ви. Така служителите ви ще се чувстват мотивирани и ще изострят уменията си. 

Вижте още: Осем златни правил за лидери от Джак Уелч

Източник: Harvard Business Review