Кои са нещата, които въпреки добрия трафик, отблъскват клиента

Голяма част от бизнеса вече е онлайн. Можем да пазаруваме през интернет, да поръчваме услуги, да достигаме до потенциални клиенти и партньори и т.н. Така че и почти всеки бизнес, който може да се възползва от онлайн средата, най-вероятно вече го е направил.

Но защо на някои им се получава по-добре, отколкото на други? И защо посещеният в сайта не се превърщат в продажби? Понякога се случва трафикът да е висок, но ползата от него общо взето да е никаква заради липса на реални клиенти. 

Понякога дори може да имате по-ниски цени от пряката конкуренция и все пак да не можете да реализирате сериозни продажби. 

Има причини за това и те се крият в самия сайт: 

1. Бавен сайт

Вече не сме в 90-те, нито живеем в първите няколко години на XXI век, за да сме окей с идеята един сайт да зарежда със скоростта на ранена костенурка. Ако страницата ви се отваря за повече от 6-7 секунди, значи сте доста бавни. Клиентът обича всичко да се случва бързо, гладко и с възможно най-малко проблеми. Забавянето на сайта е проблем, който би отблъснал много потребители. 

Виж още: Пет стартови трика за качествен дигитален маркетинг

2. Тромава мобилна версия

Независимо дали имате специално приложение или просто мобилна версия на сайта, важното е да се ползва лесно и удобно. Объркващият дизайн, бавното отваряне и най-вече бъговете отблъскват потенциалните клиенти и те се насочват към конкуренти с по-добро обслужване. 

3. Объркващ дизайн на сайта

Клиентите няма как да купуват от вас, ако не могат бързо и лесно да намерят това, което ги интересува. Затова се изисква удобно за ползване меню и бърза и точна търсачка. 

4. Промоциите ви не са особено явни 

Вие ги имате, но те не се виждат. Каква полза от промоцията тогава? Тя трябва да се отличава и да грабва окото на потребителя. Трябва да го подтиква да си купи това, което предлагате. 

Виж още: 5 съвета как да направим сайта си по-успешен​

5. Тромави процедури по създаване на акаунт

Последните тенденции в бизнеса дори прескачат предварителното създаване на регистрация. Там просто си избираш какво искаш и чак при поръчката попълваш някакви данни, които може и да създадат автоматично акаунт, но дори не е задължително. Както казахме вече, клиентът иска всичко да става възможно най-бързо и лесно. Това не означава да премахнете опцията за създаване на профил, това е нещо, което пък е много удобно за редовните потребители. И все пак дайте избор на клиентите си дали искат собствен профил, или не. Ще свърши работа.