Средно домакинствата у нас отделят по 56% от месечните си приходи за почивка през лятото

На трето място сме в Европа по разходи на домакинствата, дадени за ваканция, сочи проучване на Фератум Груп.

Проучването "Европейски летен барометър" е направено сред 17 европейски държави сред 5 685 домакинства, изследвайки нагласите на европейските семейства и сравнявайки техните разходи за планирани почивки през това лято.

Къде се дава най-много за почивка и къде най-малко

Данните показват, че България се нарежда на трето място в класацията, като родните домакинства планират да инвестират 56,6% от месечните си приходи, или 702,14 лв., в семейна лятна почивка през 2015 г. Естония и Латвия са на челни позиции с над 60% от месечните доходи, отделяни за почивки.

В края на класацията се нареждат Дания и Германия, които харчат най-малко (съответно 27% и 28% от доходите). С малка разлика след тях са северните държави и Обединеното Кралство, които са по-консервативни по отношение на парите, които възнамеряват да похарчат за лятна почивка тази година.

Виж още: Почивка в Гърция - как вървят цените там

Въпреки тези данни цялостната ситуация в Европа се е подобрила спрямо миналото лято. Повече от 30% от анкетираните домакинства на Стария континент планират да отделят повече пари в сравнение с възможностите си в предходния летен сезон, докато 40% възнамеряват да похарчат сума равна на тази от миналата година.

Най-често европейските туристи харчат за пътувания в собствената държава, които възлизат на 17% от разполагаемия доход на домакинствата. Испанците отделят най-много за пътешествия из родната страна (25%), следвани от Литва (21%) и Дания (20%). Швеция, Финландия и България се подреждат на 4-та позиция с 19%. Най-страстните пътешественици зад граница това лято се оказват холандците и британците (17%), следвани от датчаните и шведите (15%), германците (13%) и българите (12%).

Почивка за обновяване на дома

Според проучването 12% от общите разходи на европейците през лятото се правят за подобрения по дома, градината и освежаване на гардероба. Българите (21%) и латвийците (19%) използват благоприятното време на сезона за осъществяване на проекти от типа "направи си сам" и градинарство, докато германците го приемат като възможност да похарчат 14% от приходите си за ново лятно облекло.

За голяма изненада летните фестивали и спортните събития всъщност не са толкова популярни, както може би се предполага. Едва 5-6% от разходите на европейците отиват за подобни събития.

Източник: Economic.bg