Нормативната база ще бъде променена, ако е необходимо, коментира пред БНТ новата шефка на МРРБ Петя Аврамов, която зае поста на спрягания за заместник-министър Николай Нанков

Инвеститорският контрол върху всички действащи и бъдещи проекти, изпълнявани от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), трябва да бъде завишен, категорична беше в първото си интервю пред БНТ като министър Петя Аврамова, избрана начело на ведомството на мястото на подалия оставка Николай Нанков.

"Упражняваният от ДНСК контрол трябва да бъде ефективен и ще държа да бъде завишен контролът върху лицензираните фирми за строителен надзор. Ще помислим и ако трябва ще променим нормативната база, така че да няма приет инфраструктурен проект, който да не може да бъде въведен в експлоатация, без да е качествен", увери тя в сутрешния блок на държавната телевизия.

Виж още: Борисов смени трима министри заради трагедията край Своге

Новият регионален министър обеща да продължи политиката за нови магистрални и скоростни пътища, за рехабилитация и ремонт на съществуващата републиканска пътна мрежа, както и ускорената работа по водната реформа.

През 2019 г. започват инвестиционните проекти, по които ВиК операторите ще бъдат бенефициенти за пръв път по оперативна програма "Околна среда 2014-2020", напомни Петя Аврамова.

Ще продължим работата за успешно въвеждане на тол системата, което е изключително важен приоритет, защото с новия метод за електронно събиране на такси за изминато разстояние от тежкотоварните автомобили очакваме повече приходи, с които да можем да работим за нови пътища и рехабилитация на съществуващи, добави тя.

По думите й автомагистрала "Хемус" е обект, който безспорно трябва да бъде завършен: "Този участък е важен за развитието на Северна България, когато говорим за балансирано развитие на регионите - трябва да изпълним това със съдържание".

Във връзка с работата по пътищата в Северна България министърът напомни, че автомагистрала "Тракия" е изиграла своята роля за Южна България.

Според нея важни са също скоростният път Видин-Ботевград, който трябва да свърже Дунав мост 2 с магистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма", както и магистралата между Русе и Велико Търново, процедурите по чието изпълнение трябва да започнат след решението на Върховния административен съд (ВАС).

Автомагистралният пръстен трябва бъде реализиран, за да може да се пътува удобно и безопасно по пътищата, подчерта министърът.

"Хора със знание и опит като Николай Нанков трябва да бъдат включени в работата, така че за мен ще бъде много ценно да ползвам неговите знания и опит. Той ще бъде един от стълбовете в министерството, ако приеме тази възможност да остане", отговори министър Аврамова на въпрос дали е възможно предшественикът й да остане в министерството като неин заместник.

Бившата вече депутатка от ГЕРБ е на 55, инженер по образование, завършила Техническия университет в София. Досега беше зам.-председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление и член на комисията по енергетика.

Преди да стане народен представител, е била зам.-кмет по устройство на територията, общинска собственост, строителство и екология на Община Враца (2009-2011) и председател на местния Общински съвет (2011-2013).

Държа на приемствеността и на три приоритета, които ще спазвам в работата си - ефективност, качество и контрол, заяви тя след избирането й за министър, когато пое поста от предшественика си, а той на свой ред заяви удовлетворението си, че оставя "подредена къща на добър стопанин".