Когато едно видео поражда позитивни емоции като оживление и веселие, то печели с 40% повече споделяния, отколкото видео материал, насаждащи шок, страх, уплаха.

Доказано е, че всяка реклама, предизвикваща силна емоция - без значение положителна или отрицателна - е два пъти по-вероятно да бъде разпространена из интернет пространството в сравнение с подобни, които не генерират силна емоция у зрителите, смята д-р Керън Нелсън-Фийлд, старши научен сътрудник в Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

Той прекарва две години в изследване по какъв начин емоциите влияят върху споделянето на едно видео в социалните мрежи. Проучването е базирано на комбинация от генерирано потребителско съдържание и 355 млрд. брандирани видеоклиповете от платформата за анализ на видео контент в социалните мрежи, пише socialtimes.com, цитиран от bgreklama.bg.

Д-р Нелсън-Фийлд разделя емоциите в 4 основни групи: силно и слабо положителна, силно и слабо негативна

Най-разпространените реклами са онези, които се фокусират върху триумфа на личността, следвани от забавните такива. 65% от видеоклиповете, свързани с оживление и устрем, остават в съзнанието на потребителите най-дълго, с 14% повече от забавните подобни.

Освен да провокирате силна емоция у потребителите, обаче, следва да познавате добре и пазара. Понякога рекламите, които ви се струват забавни и вдъхновяващи не са по вкуса на аудиторията, затова е препоръчително да разполагате с фокус група.

Различните хора реагират силно на различни емоции. Например 28-годишно необвързано момиче би могло да възприеме по различен начин видео, от майка на същите години. Професиите също са от значение - една реклама би породила различни емоции у адвокат и медицинска сестра, например.

Виж още: Видео маркетингът - новият цар в Мрежата

За да може едно видео да предизвика силна емоция, трябва да бъде и достатъчно дълго. Според д-р Нелсън-Фийлд, когато едно видео е с 2-3 мин. дължина, е много по-ефективно от т.нар. vines, които са само с продължителност 6 секунди. Важно е и да не се отегчава аудиторията, затова не е препоръчително видеото да надвишава 3 минути.

За допълнителна популяризация на видеоклиповете е важно да поддържате своето присъствие в социалните мрежи и да качвате богато и интересно съдържание за потребителите си. "Фейсбук", "Туитър", "Гугъл +", "Ютуб" и др. могат да бъдат силен инструмент за разпространение на вашите материали, а защо не и да ги превърнат във вирусни?

Виж още: Мобилната реклама продължава настъплението си