Голи стени, концептуализми и евро палета, най-вече евро палета

Концепция
Вие сте сложна, пардон комплексна личност, и заведението е само фрагмент от мултифасетъчната ви перносалност - това трябва да е ясно на всички. Дали ще е йога, дали ще майндфул, хюман дизайн, веган или хенд мейд - трябва да има концепция, алюр, анжабман... Не го кръщавайте кафене, ресторант, бистро - трябва да е "място за споделяне", "локация за спомени", "платформа за възгледи", е в краен случай може и чайна house.

Чай
Повечето заведения изграждат стройна ценова политика. Печели се от алкохол, храната е примамка или обратното - продаваме евтин алкохол и провокираме поръчването на храна - навремето ресторантьорите мислеха много върху тези неща, плащаха на консултанти, съветваха се. Няма защо да се главоболите с такива прозаични работи, заложете на чая - там можете да сложите яка надценка и никой няма да ви хване, затова че продавате зелен олонг с изтекъл срок на годност с 400% надценка.
Смути също така - заникъде сте без хубава листа с поне 15 вида смути и тук-таме думата "детокс".

Бохо шик
Евро палета, възглавници, дюшеци, но най-вече европалети - щом има евро пале, налице е креативност. Хубаво е също да има оголени до тухла стени и висящи от тавана кабели и инсталации - много е шик. Ако не можете да си позволите услугите на дизайнерско студио, облепете стените със стари вестници, останалото е Икеа.
Хубаво е половината асортимент да се предлага в букан или хартия. Инвестиции в посуда и прибори не трябва - обиколете битаците и таваните и съберете чинии и прибори, колкото по-очукани - толкова по шик! Ако сложите високи цени, никой няма да ви заподозре в недоглеждане. Ще бъде ясно, че е действате по нарочна концепция.

Personalat tryabva da e shik

Персонал
Важното е да изглежда добре. Момчетата по възможност да са с бради и татуси, момичетата - с татуси, развлечени блузи с оголени рамене, плетени на ръка чорапи и пр. Може да са намусени, пардон емо, щото възпитанието и любезното отношения са толкова мейнстрийм... Важното е да внушават у клиента гузност, ако реши да им развали майндфула с тъпите си претенции.

Меню
Хумус! На всяка цена трябва да има хумус, също булгур, нещо с киноа. Опитайте с кейл - има опасност обаче да не ви разберат. Също така не е зле да сте локални - това значи лапад и киселец. Не се притеснявайте да заемате от речника на Ути Бъчваров по отношение на деминутивите: кюфтенца, супичка, запеканки, хумусче - нека после някой каже нещо, ако порцията му е малка. Предварително сте обявили за какво става въпрос.

Birata tryabva da e kraft

Крафт
Няма вървежно място без крафт, дали ще е лимонада или лютеница, важно е да е крафт. Най-добре бира, разбира се. Ако клиентите кажат, че ферментиралата жидкост, която им предлагате на завишени цени не е точно бира, обяснете им, че е по рецепта на горно-белгийски ламбик и те нищо не разбират.

Публика
Как да разберете, че сте на прав път и публиката е оценила оригиналната ви идея? Ако сред клиентелата ви има био майки, които идват на група от четири-пет и по половин част размотават 6-метровите си слингове, хвърлайки убийствени погледи наоколо - всичко е наред. Трябват ви и две компании студенти от някоя арт-специалност и готово. Увенчани сте с ореола на изключителното.