Шест стъпки, които превръщат страхотната идея в печеливш бизнес.

Питър Коан, журналист в Inc.com, извежда 6 жизненоважни стъпки, които успелите бизнесмени правят:

1. Поставете си цели

Когато започвате предприятие, вероятно ще има какво да предложите на хората, които ще се опитате да наемате. Но аз говорих с много основатели на компании, които са били в състояние да наемат изключителни хора. За да направят това те са имали мисия, с която да ги привлекат. Но само тя не стига, те са имали и краткосрочни цели, които придават яснота на бизнеса.

2. Набележете пазари

Ако можете да си поставите цели, вие все още сте далеч от успеха. В края на краищата, трябва да разберете кой ще използва или купи вашия продукт. И за да направите това, вие ще трябва да изберете пазарите, към които да се насочите.

Виж още: За креативността и продуктивността

3. Набиране на капитал

Излишно е да казвам, че всеки има сметки за плащане. Така че, ако ще наемате или купувате консумативи ще се нуждаете от пари. Но откъде може да ги получите? Най-добрата вероятност са вашите клиенти. Ако успеете да ги накарате да ви плащат повече за продукта ще успеете да покриете вашите постоянни разходи ще бъдете в добра позиция.

4. Изграждане на екип

Не можете да направите всичко сам, но трябва да устоите на изкушението да наемете приятели, освен ако тези приятели имат умения в области, които са от решаващо значение за успеха ви. Открих, че най-успешните начинания се случват благодарение на най-талантливите хора.

Виж още: Rе: Промени се или умри! 

5. Спечелете пазарен дял

За да растете трябва да накарате клиентите да използват вашия продукт и в крайна сметка да заплатят за него. Но открих, че много клиенти се страхуват да са твърде зависими. За да преодолеете това трябва да предложите на клиентите това, което аз наричам стойност.

6. Адаптирайте се към промените

Може би си мислите, че тези пет стъпки са достатъчни, но грешите. Това е така, защото нуждите на клиентите, технологиите и конкурентите се развиват много по-бързо отколкото си мислите.

Виж още: Бъди различен и в бизнеса