Рекламната стратегия на фонд "Земеделие" предвижда българските продукти да навлязат сериозно на руския и арабския пазар

Фонд "Земеделие" е отпуснал почти 4 млн. евро, които да бъдат използвани за реклама на българска лютеница на руските пазари и на български патладжани - на арабските. Освен тях реклама ще получат и храни като имамбаялдъ и сладко от рози, се съобщава в репортаж на Би Ти Ви.

В Русия българските чушки са на почит, като почти всеки репортаж за България на уважаваните руски телевизии започва с кадри на "болгарский перчик". В интернет форумите на руските домакини пък човек може да намери множество рецепти за българска лютеница. Затова и от фонда разчитат, че рекламата ѝ ще попадне точно на място.

Виж още: Рецепта за домашна лютеница от Kulinaria.bg

Въпреки че е популярна в Русия, българската лютеница липсва от пазарите, като единствената лютеница идва от Грузия, която все пак е различна на вкус.

Планът на фонд "Земеделие" е за три години да бъдат атакувани пазарите на Русия и Обединените арабски емирства с реклама на лютеница, имамбаялдъ, конфитюр от рози, праскови в захарен сироп. Целта е българските продукти да се настанят трайно на тези пазари.

Виж още: Лютеницата и Парис Хилтън

Рекламната кампания ще стане чрез интернет сайтове, брошури, изложения, както и публикации в пресата и в списания със сериозен тираж. В кулинарните школи на Москва и Дубай пък ще бъдат подарявани и малки бурканчета с мостри, както и европейското и българското знаме, и информация за произхода на продукцията.

Виж още: Вкусовете на Европа

Миналата година подобна стратегия беше използвана успешно за пробиване на немския пазар.

Еврокомисията вече е избрала за изпълнител на проекта Сдружението на преработвателите на плодове и зеленчуци.