Ако искате да сте продуктивен мениджър, окуражавайте подчинените си да мислят различно, извън клишето, да бъдат себе си, а не да следват вашите идеи сляпо.

Ако трябва да бъдем откровени, трябва да признаем, че мениджърите често се изкушават да назначават хора, които разсъждават, изглеждат и се държат като тях, пише електронното издание на сп. Entrepreneur.

Когато видят, че кандидатът говори техния език, те го избират, за да си спестят конфликтите в работната комуникация. Освен това е някак приятно за егото, ако можем да се обградим само с единомислещи.

Когато се заобиколите само с ваши миникопия обаче задушавате иновациите, които стоят в основата на прогреса.

Да си дойдем на въпроса: вие как окуражавате свободомислието в организацията? На кантара са егото ви, вашето разбиране за нещата и развитието на бизнеса.

Всички ръководители знаят, че трябва да насърчават служителите си да дават предложения, но не всички го правят.

Виж още: Мениджърите като ментори

Мотивирайте хората да предлагат и опитайте да реализирате поне една нова идея, за да не се обезсърчат.

Награждавайте най-добрите хрумвания. Правете брейнсторминг. Постарайте се да създадете атмосфера, в която сътрудниците ви коментират предложенията в спокоен, добронамерен диалог.

Предприемете мерки срещу негативизма. Бъдете внимателни. Опитайте да оценявате и награждавате идеите, които си струват, но внимавайте да не създадете интриги.

Тренирайте се да реагирате по-спокойно и позитивно на идеите, които ви се струват абсурдни, дори идиотски. Изслушвайте! Регулирайте стила си на управление и поведение пред екипа.

Виж още: Как се става добър шеф

Позволете на служителите да организират свои собствени вътрешни срещи, на които не присъствате. Това може да се окаже полезно за някои, които имат нужда да се абстрахират от присъствието ви, за да мислят по-креативно. Създайте демократична обстановка, която позволява най-лудите хрумвания.

Назначавайте хора с разнообразно мислене и с различно минало. Д-р Хаус от популярния американски сериал избра хирург в екипа си, защото преди да получи безупречната си медицинска диплома кандидатът е живял на улицата. Оценете нестандартното и изобретателното. Обърнете поглед към кандидатите, които са различни от вас.

Виж още: Добрият шеф е добър човек