Прогнозата за Централна и Източна Европа е намалена от 5 на 3,5%, но за България се очаква 8,4% увеличение на приходите от реклама в дигиталните канали

Оптимизъм на глобално и местно ниво демонстрират актуализираните прогнози за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2014 г. и 2015 г., публикувани от водещата медийна агенция "Карат" (Carat).

Въз основа на данните, получени от 59 различни пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион, последната прогноза на "Карат" е за ръст на общите рекламни приходи в световен мащаб с 5% за тази година спрямо 4,8%, заложени в доклада на агенцията от март. "Карат" затвърждава и прогнозата си за позитивен ръст на годишна база 5% за 2015 г. 

От регионална гледна точка "Карат" прогнозира допълнително увеличение на приходите от реклама в Северна Америка и Западна Европа в сравнение с мартенските прогнози.

САЩ продължават да показват силен ръст, като се очаква за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г.

Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад,  са за връщане към положителен ръст - 2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне със 7,5% до края на 2014-я.

Прогнозата за Централна и Източна Европа обаче е намалена, като прогнозираното в началото на годината увеличение на рекламните приходи с 5% се забавя до 3,5%. Това се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои части на региона.

За България прогнозата на "Карат" е за увеличение с 8,4% на приходите от реклама в дигиталните канали през 2015 г.

Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% догодина, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания.

"Световната рецесия е зад гърба ни, а очакванията за здравословен 5% ръст на годишна база, са положителен импулс за целия отрасъл. Промените в нагласите на потребителите отварят повече възможности за бизнеса, а агенциите трябва да представят все повече иновативни и интегрирани решения, за да извлекат ползи от новата среда за своите клиенти", коментира прогнозата Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и "Карат".

"Карат" работи на българския пазар от 2012 г., като основният й фокус е върху стратегическото и медийното проучване, планиране и купуване. Сред клиентите, които ползват нейните услуги, са Mondelez, "Мтел", "Дженерал мотърс", "Софарма трейдинг", "Адидас", "Мател".