Модният дизайнер Майкъл Корс тази седмица стана милиардер, три години след като направи компанията си публична.

"Бизнес инсайдър" разкрива как името на дизайнера се превръща в толкова скъл бранд.

Корс е роден в Лонг Айлънд и започва да шие дрехи когато е на 19. По това време е студент в Модния институт по технологии в САЩ. Когато отпада от училище през 1981 г., се осмелява да представи на потенциални клиенти първата си модна колекция дамско облекло. Дебютът й организира в големи луксозни търговски центрове като Bergdorf Goodman и Saks, пише manager.bg.

Една от стратегиите му, които му помагат да се издигне в епохата на европейската висша мода, която неотменимо се търси от богатите американци, се състои в изграждане на връзки със звезди. Днес е известно, че марката има богата база от звездни почитатели, сред които Барбара Уолтърс, Деми Мур, Джулия Робъртс.

"Майкъл Корс" пролет-лято 2014

Най-трудният период за бизнеса му настъпва през 1993 г., когато италианците, които го подкрепят финансово, се разоряват. Налага се да оцелее сам на пазара, затова решава да представи модна линия на по-ниски цени. Освен това започва да работи като моден директор за френската модна къща Celine.

Ексклузивната му линия на високи цени и по-евтините му, по-спортни колекции започват да се продават добре в магазините. Той продължава да продава в големи търговски центрове до 2003 г., когато компанията Sportswear Holdings се заинтересова от бизнеса му и решава да купи дял от компанията му от 85% за 100 милиона долара. Тя изкупува акциите на френската LVMH и други инвеститори.

Новият собственик предприема нови, дръзки маневри на пазара. През 2004 г. марката представя друга линия на по-ниски цени, с рокли, които се продават между 99 и 300 долара. Тя се оказа чудесен избор - в същото време Америка бе ударена от рецесията. Освен това Корс разширява обхвата на предлаганите от него стоки с аксесоари като парфюм и чанти. През 2006 г. компанията предприема агресивно движение, като отваря собствени "лайфстайл" магазини с продажби на дребно.

Виж още: Часовниците на "Майкъл Корс"

По-късно, в интервю за предаването 20/20, Майкъл Корс обяснява, че ключът за успеха му се дължи на разширяването на линията му с подход за предлагане на продукти за дамите с всякакъв размер на ханша и финансови възможности.

Днес Майкъл Корс има 533 магазина по света. Компанията сега е базирана в Хонконг. Доходите й за финансовата 2013 г. са били 398 млн. долара, спечелени от приходи от 2,2 млрд. долара. 

За сравнение, през финансовата 2011 г. общите приходи на компанията са били 803 млн. долара. Сега тя очаква тази сума като приход само за четвъртото тримесечие на 2014 г.

На 50-годишна възраст Майкъл Корс става най-младият човек, получавал награда за цялостен принос на Съвета на модните дизайнери в Америка. Днес той притежава 2% от компанията си за луксозно облекло. При първичното й публично предлагане през 2011 г. събира над 700 млн. долара. След поскъпването на акциите й тази седмица брандът му го направи милиардер.

Той облича някои от най-известните жени в Америка, вкл. първата дама Мишел Обама, която позира с десетки негови красиви рокли. Тя носи негова рокля дори на първия си официален портрет в Белия дом.

Вляво: Мишел Обама на първия си официален портрет в Белия дом в черна рокля без ръкави "Майкъл Корс" (2009). Вдясно: в началото на втория президентски мандат на съпруга й Барак Обама - в рокля Reed Krakoff (2013)