До края на юли в Галерията за модерно изкуство са изложени творби на двама от шестте финалисти в конкурса за съвременно българско изкуство MOST

Искам да фотографирам извън и срещу времето, казва 30-годишният Арслан Ахмедов по повод експозицията, в която е обединил фигурални сюжети и натюрморти, създадени в периода 2009-2013 г.

Миналата година авторитетното холандско списание Eyemazing публикува голямо интервю с българския фотограф, поканен лично от основателката на култовото издание Сюзан А. Задех, след като видяла негови творби от конкурса MOST.

Авторът споделя, че търси четивност не на визията или ефекта, а на съдържанието в изображенията, които създава - и добавя: "Харесва ми тишината в този жанр, как неодушевените предмети "дишат" и се опитват да проговорят, но всъщност излъчват усещане, че чакат правилния момент. Там са и само отразяват тихо човешкото присъствие или отсъствие."

Поетиката в творбите му е заложена както в сюжетите, така и в техниката - комбинация от аналогова фотография и компютърна манипулация, отпечатана на  висококачествена акварелна хартия.

За цикъла от натюрморти първоначалното му вдъхновение дошло от малка книжка с репродукции на френския художник Жан-Батист-Симеон Шарден. 

Паралелната изложба на Златин Орлов (роден през 1986 г. в София, завършил НХА със специалност "Метал") включва кинетична скулптура и живопис. Скулпторът създава органично абстрактни творби, които предизвикват усещане за движение. С неправилни форми и асиметрични геометрии той създава поредица от скулптурни произведения, които изследват неконвенционални пространствени връзки.

"Вдъхновявам се от свободата във всичките й форми - казва за своята работа авторът. - Харесвам произведения, направени на "един дъх", носещи усещането за увереност и лекота."

Скулптурите му, изпълнени от метал и флуоресцентна боя, имат свойството да "трептят" заедно със зрителя, неговия поглед и движение в пространството, обясняват от Галерията за модерно изкуство. Предизвиканите от райетата зрителни трептения и поп арт инвенции са придали нова, илюзорна триизмерност на скулптурите.

Паралелно с триизмерните обекти, част от живописните композиции в изложбата изобразяват пътя до готовата творба - от идейния проект до пресъздаването му в обемни форми.