Винаги има дни, в които работата не върви или просто нямаш настроение за нея, но това не е приемливо оправдание пред шефа ти.
За да не страда репутацията ти и още повече, за да не загубиш работата си, ако тези дни се проявяват често, ето няколко трика как винаги да изглеждаш ангажиран в офиса.
1. Никога не се разхождай без документ в ръката
Служителите с документ в ръката изглеждат работливи. Тези, които не носят нищо, все едно се отправят към кафенето, а онези с вестник - към тоалетната. Погрижи се и да носиш повече неща на тръгване от офиса - така изглежда, че работиш и вкъщи.
2. Използвай компютъра си, за да изглеждаш зает
Всеки път щом използваш компютъра си, на пръв поглед ще изглеждаш ангажиран. Можеш да водиш лична кореспонденция, чат или просто да не правиш нищо свързано с работа.
Когато те хванат (защото ще те хванат) обясни, че се упражняваш на нов софтуер и така пестиш средства за обучение на фирмата.
3. Дръж бюрото си неподредено
Мениджърите могат да се измъкнат с подредено бюро, но останалата част от служителите изглеждат съмнително.
Направи голяма купчина от документи в единия ъгъл - няма значение какви са, а колко. Погрижи се важните да бъдат по средата, за да ги търсиш по-дълго, когато са ти необходими.
4. Използвай гласова поща
Никога не вдигай телефона си, ако имаш гласова поща. Който и да ти звъни, той ще иска да му свършиш работа, а така не се живее...
След като преслушаш гласовата си поща и някое от съобщенията ти се стори важно, отговори по време на обедната почивка, когато човекът отсреща няма да е на работното си място - изглежда, че си работлив и съвестен, дори и в неработно време.
5. Бъди нетърпелив и раздразнителен - така винаги ще изглеждаш зает
6. Тръгвай си поне четири минути след останалите
Винаги си тръгвай по-късно, особено ако шефът ти е наоколо. Изпращай важни имейли в неработни часове - в 7 или 21 часа, и по време на празници.
7. Въздишай.
Въздишай шумно, все едно си под голямо напрежение, когато наоколо има хора.
8. Никакъв ред.
Ако има достатъчно документи по бюрото си, сложи малко и на земята.
9. Изгради си речник
Изчети няколко компютърни списания и подбери няколко жаргонни думи и нови продукти. Използвай ги свободно в разговор с шефовете. Знай, че не е важно да разбират какво говориш, а да ги впечатлиш.
10. Гледай да не те хванат.
Запомни, не изпращай тази статия на шефа си!
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook