Световното първенство на ФИФА ще засили с 1,5 млрд. долара глобалния пазар на реклама с оглед на повишената телевизионна аудитория, онлайн новините и медийната консумация.

Очертава се телевизията да е най-облагодетелствана, но това първенство се очаква и да е най-социалното, след като различни марки харчат по-голямата част от рекламните си бюджети за дейности в социалните медии, коментира prkernel.com

От агенция ZenithOptimedia очакват Световното първенство да има най-голямо влияние в Латинска Америка, където се предвиждат 500 млн. долара приходи от реклама.

Виж още: Неймар, Рондалдо и Ван Перси в битка със себе си преди мач

В Западна Европа, където доста пазари още са в процес на бавно възстановяване, събитието ще донесе около 300 млн. долара. Подобно повишение се очаква в САЩ и Канада, въпреки по-ниските нива на интерес сред населението.

Времевите разлики в Азиатско-Тихоокенаския регион, заради които много мачове започват рано сутрин, ще генерират по-ниски инвестиции в реклама - около 250 млн. долара.

Оставащите 150 млн. долара се очаква да дойдат от Централна и Източна Европа, Близкия изток, Северна Африка и други части на света.

Виж още: Безспорни факти за рекламата (II част)

Телевизията все още е доминиращ рекламен канал, привлякъл 40% от инвестициите през 2013 г., което е почти два пъти повече от рекламата в интернет и мобилните устройства (21%).

Докладът на ZenithOptimedia разкрива следното: "Телевизията предлага несравним капацитет за достигане на аудитории за марките и организациите. Ние смятаме, че телевизионните рекламни бюджети ще се повишат с 4,6% през 2014 г., спрямо 4,0% през 2013, с оглед на облагите от Олимпиадата в Сочи, Световното по футбол и изборите в САЩ".

Виж още: Отборът на Nike играе последен мач за спасението на футбола

След това се очаква спад до 3,7% през 2015 г. преди повишение от 4,8% през 2016 г., когато ще има лятна Олимпиада, Европейско първенство по футбол и избори за президент на САЩ.

Интернет е най-бързо разрастващия се канал с ръст от 17% през 2013 г. и прогноза за ръст средно 16% през следващите три години.

Виж още: Лео Меси в най-новите си реклами преди мондиала