До края на годината трябва да приключат няколко ключови инфраструктурни обекта

След 2020 г. Европейският съюз спира финансирането на строителство и ремонти на пътна инфраструктура. Тогава приключва сегашният програмен период от 2014 г. Това съобщи зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков по време на форум за стратегическата инфраструктура.

Според Нанков на България ще ѝ се наложи да си търси други източници за изграждане на приоритетни проекти в по-дългосрочен период.

По негови думи пак до 2020 г. страната трябва поетапно да въведе и тол системата за платено преминаване по магистралите. В същото време страната ни трябва максимално ефективно да усвоява средствата за строителство на пътища по програма "Транспорт".

Ключови инфраструктурни проекти

Изпълнението на магистрала "Марица" е напреднало до 89%, отчете на форума шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров. Строежът на два участъка от "Струма" също върви добре, западната дъга на Околовръстното на София е готова на 66%, напредват обходите на Габрово и Монтана.

Всички тези обекти трябва да бъдат завършени през тази година, за да не се загуби европейското финансиране за тях. До 2016 г. ще е готова оценката за въздействие върху околната среда на най-трудния участък от "Струма" - през Кресненското дефиле.

Шефът на компанията за стратегически инфраструктурни проекти Асен Антов обяви, че започва ново проектиране и ОВОС на магистрала "Черно море", за да имаме готовност за строеж при евентуално осигуряване на финансиране. Наличните предпроектни проучвания били от 2001 г.

Стабилизационна програма за БДЖ

Стабилизационната програма за БДЖ за идните 10 години ще бъде представена след седмица, обяви транспортният министър Ивайло Московски. Той потвърди, че с Брюксел често имаме разминавания за приоритетните трасета, които трябва да се финансират у нас, и посочи като пример 2-годишните спорове за магистрала "Хемус". Довършването на аутобана е в резервния списък на програма "Транспорт".

Източник: в. "Сега"