Авторът на някои от най-скандалните кампании на италианската модна къща снима ученици от различни националности по темата "интеграция"

Бъдещето зависи от това как и до каква степен ще използваме своята интелигентност, за да се интегрираме с останалите и да преодоляваме страха, коментира Оливиеро Тоскани в новата си кампания за "Бенетон", посветена на интеграцията.

Автор на някои от най-скандалните реклами за италианската модна къща - и главен редактор на списанието им Colors, - той прекратява сътрудничеството си с тях през 2000 г. Тогава е уволнен заради фотосесия с 26 осъдени на смърт затворници под мотото "Да гледаш смъртта в лицето", предизвикала ответна реакция от близките на техните жертви и довела до бойкот на марката.

Работата му като артдиректор за "Бенетон груп" започва през 1982 г. Полемичните теми на кампаниите му (СПИН, расизма, войната, религията) са илюстирани с шокиращи кадри.

Сега, вече на 75, фотографът се завръща при "Бенетон" с фотосесия, заснета в италианско начално училище.

Едната снимка включва 10 малки ученици - от Буркина Фасо до Филипините и от Италия до Сенегал, скупчили се около учителката, която им чете "Пинокио" от Карло Колоди.

На другия кадър е цял клас - 28 деца, представители на 13 различни националности от всички континенти.