Стотици жалби от пациенти за лоши грижи в болниците само за миналата година

Пациентите да могат да дават оценка на болниците, а Здравната каса да може да прекратява договорите си с лечебните заведения, срещу които има системно недоволство. Това са част от промените в Закона за здравното осигуряване, който беше одобрен на първо четене.

Стотици недоволни пациенти

Само за миналата година има подадени стотици жалби от недоволни пациенти в Изпълнителната агенция Медицински одит, като има множество оплаквания в пациентските организации.

"Основният дефект на здравната ни система продължава да бъде ниското качеството на медицинската помощ", обясни д-р Стойчо Кацаров от Центъра за защита правата на пациентите пред Нова телевизия.

От 480 сигнала, 320 са именно за оказаните грижи. Сред другите причини за жалба са за затруднен достъп до лечение и за нерегламентирани плащания.

Най-голямо недоволство

Най-масово е пациентското недоволството срещу големите лечебни заведения - "Пирогов", ИСУЛ, "Св. Марина" във Варна и "Св. Анна" в София. Болница "Св. Иван Рилски" в столицата, също е в списъка.

Според промените в закона за здравното осигуряване, Касата ще проучва дали пациентите са доволни от медицинските услуги, за които тя плаща.

Източник: Нова телевизия