На 7 май 2013 г. стартира класацията "Любимите марки". Инициативата се реализира за пета поредна година и е единствената класация, основана единствено върху мнението и нагласите на потребителите.

"Любимите марки" дава възможност на потребителите да определят марките, които обичат и които сред голяма конкуренция са спечелили тяхното доверие. За разлика от други класации, тук не се разчита на жури при номинациите – те са свободни, основани единствено на потребителските предпочитания и не включват специални пазарни критерии. По този начин "Любимите марки" представя не експертното, а потребителското мнение за брандинга.

Класацията се провежда в три етапа. Гласуването се извършва он-лайн на адрес: www.mylovemarks.eu след предварителна регистрация. Потребителите номинират или гласуват, като потвърждават избора си през линк, изпратен автоматично на електронната им поща, посочена за контакт. Непотвърдените гласове не се отчитат!

Подбрани са 27 категории, от които всеки участник има възможност да определи коя е неговата любима марка. Критерият, по който ще се излъчат марките в отделните категории, ще бъде броят на подадените гласове. 

Първият етап стартира на 7 май и ще продължи до 14 май. По време на тази една седмица потребителите собственоръчно изписват (номинират) предпочитаната от тях марка в подбраните 27 категории. Този етап цели да отсее Топ 6 на най-предпочитаните брандове в различните отрасли. В следващия кръг продължават онези 6 марки в категория, събрали най-много потребителски гласове.

Втори етап ще се проведе в периода 27 май – 2 юни, като в този период потребителите гласуват за една от 6-те продължили марки в различните категории. Целта на този етап е да покаже кои 3 марки в отрасъл ще продължат в трети последен кръг на класацията.

Трети етап стартира на 10 юни и ще продължи до 18 юни включително. На този етап потребителите ще определят марка №1 във всяка категория. Награждаването на най-предпочитаните у нас брандове ще се извърши на специално организирана церемония.

Подбраните категории са: Високоалкохолни напитки, Нискоалкохолни напитки, Безалкохолни напитни, Захарни и шоколадови изделия, Хранителни продукти, Парфюми, Козметика, Облекла, Сайтове и уеб портали, Черна техника, Бяла техника, Спортни стоки, Смартфони и телефони, Автомобили, Мотоциклети, IT, Заведения за обществено хранене, Финансови институции, Електронни медии, Радио, Телевизия, Интериор и обзавеждане, Телекомуникации и Застрахователи.

Тази година за първи път потребителите ще имат възможност да номинират своите любими марки в категорията Вино, Винарска изба. Също така, за да подкрепят и българските марки и да им докажат колко е важно да общуват активно със своите фенове, са въведени две нови категории:

Българска марка - тук влиза всеки български бранд, създаден и представен на територията на България;

Дебют на българска марка, като в тази категория потребителите могат да посочват само български брандове, стартирали своята дейност у нас преди не повече от 3 години.

Партньори на инициативата тази година отново са Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) и Сердика Център София. Медийни партньори на класацията "Любимите марки" 2013 г. са радио Витоша, сп. Business Lady, Mail.BG, Radar.BG, BLife.BG, BNews.BG, Хайлайф, информационна агенция Cross.bg, b2bnews.bg, Biolife.bg, медийна компания Xenium, Bulevard.bg, Kulinaria.bg и BGreklama.bg.

Всяка година в класацията "Любимите марки" взимат участие над 20 000 потребители.