Турската Yemeksepeti.com е поделила част от печалбата от продажбата си със служителите на компанията

Когато една компания сменя собстеника си при продажба, това обикновено е лоша новина за служителите. Най-често има уволнения, загуба на работни места и т.н. Винаги обаче има и изключения и турската Yemeksepeti.com е едно от тях. 

Фирмата предоставя услуга за онлайн поръчки на храна и през май беше продадена на Delivery Hero - базиран в Германия гигант в сферата на онлайн поръчките на храна за 589 млн. долара. Любопитното идва след продажбата, когато 114 служителите са получили бонуси на обща стойност 27 млн. долара, пише в. „Хюриет“.

Да разделиш печалбата със служителите

"Разделихме 27 милиона от парите, които взехме, с нашите 114 служители" казва изпълнителният директор на фирмата Невзат Айдън пред изданието. След той е останал на позицията си, тъй като е станал част и от мениджърския екип на Delivery Hero.

По негови думи компанията е дала "лош пример" за другите работодатели, като е споделила парите със служителите си.

"Направихме го, защото ако сме постигнали успех, то ние сме го направили заедно", обяснява Айдън. 

Така на служител се падат по повече от 200 хил. долара. Решението за раздаването на бонусите пък било посрещнато емоционално.

Виж още: Служебни мейли по време на отпуск - по-добре не!

"Някои служители плакаха, други крещяха, някои писаха благодарствени писма", казва той. "Имаше емоции, защото оказваш влияние върху живота на хората. Хората могат да си купят жилища, автомобили. Те могат веднага да направи нещо, което другояче не биха могли с месечна заплата от 3000-5000 турски лири (1100 - 1850 щатски долара, бел.ред.). Това беше нещо добро. Иска ми се да можехме да им дадем повече", разказва Айдън.

Като съсобственик в с 6% в компанията, притежавана от турски и чуждестранни компании и физически лица, неговият дял при продажбата е бил 35,7 млн. долара.

Търпение за добра продажба

Сделката, която е най-голямото придобиване на турска технологична фирма, е било резултат от "търпение", казва той.

"Ако бяхме изчакали още година, сумата щеше да е по-висока. Платените 589 млн. долара са голяма сума, но важното е да можете да отхвърлите оферти за 300 млн. долара, 500 млн. долара, да изчакате подходящата цена. Трябва да умеете да казвате "не", не трябва да ви е страх. Офертата порасна от 3 млн. на 589 млн. за последните 15 години", разказва Айдън.

Aйдън казва, че Yemeksepeti.com е пример за това как правилната идея пуска корени сред турците, въпреки че е нова.

"Когато създадохме компанията през 2000 г. с инвестиция от 80 хил. долара, много хора ми казаха: "ти луд ли си?", разказва той. Но когато предложиш на турците правилния продукт по правилния начин, те се приспособяват към промените. Сега получаваме по над 100 хил. поръчки дневно и правим над 3 млн. транзакции на месец", казва предприемачът.

Източник: "Хюриет"