Какво трябва да направите, ако искате да разберете дали околните ви смята за привлекателни? Отидете на ресторант

Според скорошно изследване във Великобритания, по-привлекателните гости биват настанени отпред, където да ги виждат всички, а по-невзрачните - отзад или направо им се отказва маса. За този феномен на дискриминация пише Goodlife.

Британският Channel 4 излъчва поредица, наречена "Триковете на ресторантския занаят" и в единия от епизодите има разследване за начина, по който хората биват настанявани в зависимост от външния им вид.

За да докажат тезата си, организаторите на разследването изпращат четирима модели в три от най-скъпите ресторанти. Групата незабавно е била настанена на така наречените “златни маси” с отлично местоположение до прозорците.

Междувременно Адам Пиърсън водещ от шоуто, който страда от неврофиброматоза, в резултат на което лицето му е обезобразено, бил поставян на не толкова видими маси, или дори му е било отказвано обслужване в същите ресторанти.

Прочутият готвач Саймън Римър, също водещ на шоуто, казва, че практиката на “златните маси” е масово разпространена.

Ne e chestno no se praktikuva masovo

"Клиентелата на ресторанта предава определено послание за самото място, коментира той. Добре изглеждащите клиенти привличат повече хора и ресторантьорът печели повече пари, така че ги разполага там, където те ще се виждат най-добре."

Това не е особена изненада за никого: много изследвания досега са показали, че статистически по-привлекателните хора получават по-висока заплата и всякакви преференции, включително по-добро отношение. Но все пак получаването на недвусмислено потвърждение, че ресторантите наистина прилагат такъв тип дискриминация на база външен вид все пак звучи шокиращо.

През 2013 г. парижки ресторант, наречен "Georges", се прочу с това, че бивша сервитьорка разкри как шефовете й имат изрична политика да настаняват добре изглеждщите клиенти отпред, където те да се виждат от минувачите, и е наказвал персонала, ако настанява не толкова привлекателни хора на по-видими маси.

Екипът дори бил обучаван да проверява за "лингвистични ориентири", на база които да се опитва да определи доколко привлекателни са хората, обаждащи се за резервация. Остава неясно доколко привлекателни са били представителите на въпросния персонал, но дискриминацията на база външен вид в миналото е била основен мотив за скандали и в заведения в Ню Йорк и Лос Анджелис.

Пиърсън очевидно има своя гледна точка по въпроса.

"Следващия път, когато ви настанят в дъното на ресторанта, вече ще знаете защо, заявява той.Или може би пък причината не е във вас. Може би просто е време да спрете да се храните в компанията на толкова грозни приятели."

Източник: Goodlife