При потребителите на т.нар. "смарт тарифи" ръстът е 63,3%; устойчиво, с над 30%, нарастват и клиентите на мобилен интернет

Ръст 41,8% при потребителите на телевизионни услуги регистрира "Мтел" за първото полугодие на 2015-а според доклада за финансовите резултати на "Телеком Аустрия груп".

За разглеждания период българският телеком, който е част от групата, отчита значителен ръст от 63,3%  при клиентите, ползващи т.нар. "смарт тарифи" - гласови тарифи, които включват и мобилен интернет. Данните се отнасят както за индивидуални, така и за бизнес абонати.

Данните от доклада показват още, че "Мтел" регистрира устойчив ръст при потребителите на мобилен интернет. Там увеличението е 32,4% и е близко до нарастването през същия период миналата година.

Въпреки сложната икономическа ситуация у нас "Мтел" отбелязва и 4,8% ръст при своите клиенти на мобилен абонамент в сравнение със същия период на 2014 г., като достига до 4,3 млн. души. Пазарният дял на компанията е 39%.

Във фиксирания сегмент увеличението на фиксираните линии за достъп е 19,9%, което се дължи предимно на новата сателитна телевизионна услуга, която телекомът предлага на своите клиенти от септември 2014.

Средният месечен приход от абонат е 5,5 евро, а от фиксирана линия - 12,5 евро.

През първата половина на 2015 г. приходите на "Мтел" все пак бележат 5% спад, до 173,6 млн. евро. Сравнимата EBITDA се понижава с 11,8% до 66,8 млн. евро.

Източник: Мтел