"Бедна" - това е най-честото определение, което американският "Гугъл" предлага за България

"Бизнес инсайдър" прави интересен анализ, който отразява стереотипите за европейските страни сред американците на базата на автоматичните предложения в търсенето на "Гугъл".

На тази база, Рандъл Олсън – асистент по компютърни науки в Мичиганския университет. съставя карта на Европа (и Северна Африка) от думите, с които "Гугъл" предлага да се определят европейските страни. 

В нея като "бедна" е обозначена не само България, но и Румъния, Сърбия, Естояния, Латвия, Албания.

 На нея се вижда още, че Холандия  е определена като "либерална", Кипър - "гореща", Португалия - "бедна", Дания - "щастлива", Германия – "богата", Люксембург – "заможна", Хърватия - "красива", Словения - "малка", "Македония - "важна", Гърция също "важна", Белгия - "скучна", Италия - "расистка", Франция - "гей", Испания - "празна", Турция - "евтина", Русия - "голяма", Полша - "слаба", Латвия - "суицидна", Чехия - "атеистика", Австрия - "богата", Финландия - "умна", Швеция- "щастлива", Норвегия - "богата", Испандия - "мирна", Великобритания - "богата", Ирландия - "зелена". 

Тунис - "евтина", Алжир - "опасна", Мароко – "скъпа".

В друга подобна карта по-рано "Бизнес инсайдър" категоризира и американските щати според асоциираните с тях предложения за определение в най-голямата интернет търсачка (Google autocomplete). От нея се вижда, например, че Небраска е "скучен", Ню Йорк - "скъп", а Тексас - "голям".