"Епъл" сдаде първото място

Американският технологичен гигант "Гугъл" вече е най-скъпата марка в света. Компанията изпревари основните си конкуренти от "Епъл", показва последното изследване на агенцията за проучване на световните пазари Millward Brown, предаде ИТАР-ТАСС.

За една година стойността на марката "Гугъл" е скочила с 40% и сега достига приблизително 158 млрд. долара.

“Google беше изключително иновативен през годината с "Гугъл глас" (Google Glass), инвестиции в изкуствения интелект и редица други партньорства. Всички тези дейности са силен сигнал за потребителите за същността на Google”, коментира ръководителят на френския отдел на Millard Brown Бенуа Транзе.

"Гугъл глас" са свързани с интернет очила, за които се вярва, че може да заменят смартфоните. Зад тях стоят марката Luxottica, който стои зад известните рамки на Ray-Ban и, разбира се, Гугъл.

Три поредни години "Епъл" държеше челната позиция, но претърпяха спад в цената с 20% и достигнаха 147.88 млрд. долара.

Сред най-скъпите марки доминират предимно американски компании. Третото място е за IBM с цена от 107 млрд., следвани от "Майкрософт", оценени на 90.19 млрд. Веригата ресторанти за бързо хранене "Макдоналдс" затваря челната петица.