Кои каузи успяха да привлекат най-много наши сънародници да даряват средства

Благотворителни кампании у нас има много. Голяма част от тях са набирания на средства за лечение на болни хора, но съществуват и различни други каузи, които карат българите да проявят своята щедрост и добродушие. Кои обаче са най-популярните кампании за изминалата година?

Според данните от платформата за набиране на срества DMS, kампаниите за реставрация на ротондата "Свети Георги" в София и за волейболното училище на бившия капитан на националния отбор Владо Николов са успели да привлекат най-много благодетели, които всеки месец даряват през телефонната си сметка по 2 или 5 лв.

Тези две кампании са събрали най-много пари от редовни месечни дарения спрямо кампаниите на други организации, пише "Дарик".

След тях се нареждат инициативите за изграждане на Национален център за жестови услуги за хора с увреден слух, за закупуване на апаратура за държавните болници и за превенция на изоставянето на бебета.

Близо 1060 души даряват по 2 или 5 лв. месечно за реставрацията на ротондата "Св. Георги" в двора на президентството. Така осигуряват около 2100 лв. месечно за тази кауза. Кампанията се провежда от април миналата година и е събрала още 8200 еднократни есемеса.

С част от парите вече е направен 3Д моделът, по който ще бъдат възстановени външните стени на храма.

На второ място по брой дарители се нарежда кампанията на волейболния клуб Левски Боол, която събира пари за тренировки на младежи от цялата страна в училището на Владо Николов. Дарителите са 551, а парите, нужни за училището, са около 40 хил. лв.

Кампанията за изграждане на Национален център за жестови услуги има 530 редовни дарители, или по 1090 лв. месечно. Тя се реализира от март миналата година и трябва да набере близо 40 хил. лв. за изграждане на центъра.

Около 120 хил. лв. са нужни на сдружение Кауза, за да бъде закупена болнична апаратура за различни лечебни заведения. Редовните дарители са над 520, а близо 8000 са еднократните есемеси.

Кампанията "Стани семеен добродетел", има 223 абонаментни дарения, с които се работи срещу изоставянето на бебета.

Човек може да стане редовен дарител само на една кампания.

Източник: "Дарик"