Инцидентът стана към девет вечерта снощи, четирима души са леко пострадали, а като основна версия се сочи погрешно регулираното кръстовище

Погрешно регулирано кръстовище е основната версия за снощната катастрофа между трамвай и автобус на градския транспорт в София. Сблъсъкът между двете коли на градския транспорт стана около 21 ч. в района на кръстовището между столичните булеварди "Евлоги Георгиев" и "Драган Цанков".

Трамваят се движел по линия 12, от площад "Журналист", а автобусът - по линия 204, към Орлов мост и жк "Дружба 2".

По данни на МВР няма сериозно пострадали, но няколко души са откарани за преглед в болница. В "Пирогов" са тригодишно дете, момиче на 17 години и друго на 22. Четвъртият ранен предпочел да си тръгне сам, съобщава Би Ти Ви.

Непосредствено след инцидента началникът на "Пътна полиция" Тенчо Тенев предположи, че вина за инцидента носи водачът на автобуса, който имал 12 акта за нарушения в дългия си трудов стаж, но не е хващан да шофира в нетрезво състояние. Пет от актовете му са за пътно-транспортни произшествия, а останалите седем - за шофиране без документи, неправилно спиране, неправилно паркиране и т.н.

Ватманът на трамвая няма актове, той се е опитал да спре, натиснал е всички видове спирачки, но трамваят е доста тежък, обяснява Тенев пред Би Ти Ви. Според свидетелски показания автобусът е минал малко по-късно, отколкото е трябвало.

Шофьорът на автобуса, цитиран от БНР, първоначално допусна, че ватманът е преминал на червено и го е ударил: "Аз минавах на зелено и когато ме удари, аз минавах на жълто. Може би изобщо не е спрял - просто от спирката е тръгнал, не е изчакал да му светне на него, за да тръгне, и не е могъл да спре."

Това е втори случай в рамките на една година точно на това кръстовище. При предишния подобен сблъсък имаше 10-ина пострадали.

Виж още: За малките удоволствия, които можем да преживеем в градския транспорт

На следващия ден основната версия вече бе погрешно регулираното кръстовище. Такова е и обяснението, което дава шофьорът на автобуса, който имал само две секунди, за да изнесе 18-метровия рейс от напречното платно. Толкова държи жълтият светофар.

"Навлязох на зелено, предницата ми е на пешеходната, задницата ми е на трамвайната. Разумно е да има зелено мигаща светлина, която предупреждава, че изтича времето", коментира Николай Зингаров пред Би Ти Ви. Той уточни, че актовете му са пет и са направени за 40 години стаж.

От общината са на друго мнение. "Ако настояват, нека да предложат и ще разгледаме. Тук жълтото е три секунди, а за две секунди се застъпват и има време да се изнесе", обясни зам.-кметът Дончо Барбалов. Той заяви, че е говорил със собственика на фирмата да повиши контрола върху водачите и те трябва да са изрядни от гледна точка на нарушенията.

Според служебното досие на шофьора, показано пред камерата от превозвача, е видно, че нарушенията му са осем.

Източник: МВР; Би Ти Ви; БНР