Как се успява в живота - с работа или с късмет? Вижте резултатите от социологическото изследване на "Галъп интернешънъл" относно игрите за пари, в които потъват средно 15 лв. месечно на човек от населението

В живота у нас може да се успее преди всичко с повече късмет - в това са убедени 42% от българите. Все пак повече от половината (53%) са на мнение, че успехът идва с повече работа. Делът на първите обаче не е никак малък и свидетелства за важни народопсихологически особености, качеството на живот на повечето хора в страната, както и за усещането за несправедливост, коментират от "Галъп интернешънъл" данните от своя експресен социологически сондаж по актуални теми от 19-22 април.

На този фон 5% от запитаните твърдят, че редовно играят тото и лотария или посягат към други форми на хазарт. Те се равняват условно на близо 300 хил. души и харчат средно по 43 лв месечно за такъв тип игри.

19%, което прави над 1 млн. души, признават, че играят от време на време и харчат средно по 21 лв. месечно. Играещите много рядко са 33% (над 1,8 млн.) и влагат по 9 лв на месец.

Така общо 57% от запитаните (или над 3 млн.) се оказват играещи, макар и с различна честота, а 43% твърдят, че не играят такива игри. Средно играещите у нас харчат по 15 лв. на месец.

Най-общата калкулация показва, че за такъв тип игри хората явно харчат по около 0,5 млрд. лева на година, изчисляват от "Галъп" - приблизително колкото 5% от ежедневните харчове за хранителни стоки и стоки за бита.

Огромното мнозинство от играещите (86%) свидетелстват, че никога не са печелили сума, която да смятат за значима. Сред останалите се открояват най-вече хора, печелили до 99 лв. За по-големи суми свидетелстват малцина, а само 1% от общо всички запитани в изследването твърдят, че са печелили суми над 5000 лв.

Мнозинство (68%) казват, че не познават човек, който да е спечелил значителна сума. Още повече (81%) смятат, че да се спечели значима сума в такива игри не е лесно. Едва 9% са на обратното мнение, а останалите се колебаят. 

Данните свидетелстват, че въпреки немалките нива на социално недоволство общественият разум и предпазливост по-скоро са запазени. На този фон лансираната от вицепремиера Валери Симеонов идея за ограничаване на рекламата на хазарт се възприема добре, заключават от "Галъп интернешънъл". 

55% се съгласяват със забрана на рекламата за игрите - но не и на самите игри. 14% са крайни и биха се съгласили дори на забрана за хигрите. 27% искат всичко да остане както досега, а останалите се колебаят.

Източник: "Галъп интернешънъл"