Какви са плановете на общината за района между Руски паметник, площад "Македония" и парк "Възраждане"

София ще има "зелен булевард". Пътят градина ще започва от Руски паметник и ще стига до площад "Македония".

Проектът ще кандидатства за финансиране по оперативна програма "Региони в растеж", съобщава зам.-кметът по транспорт Любомир Христов пред в. "Стандарт".

Плановете са реконструкцията да започне в края на есен 2016. По зеления булевард ще движи екотрамвай със затревени релси. Освен това е предвидена и паркова част, която ще придаде друг облик на улицата.

Цветни площи и кътове с пейки ще допълват градския интериор

Дървета няма да се секат, а напротив - около всяко ще бъде поставена специална настилка с предпазител, категорични са от Столичната община.

Продължение на велоалеята от "Цар Борис III" ще се спуска покрай Руски паметник към центъра. Нейно разклонение ще минава по "Скобелев" към "Витоша" и НДК, а оттам - и към входа на Южния парк.

Предишна идея предвиждаше да се изгради подземен паркинг под бул. "Македония", като отгоре също щеше да има зелена ивица. В рамките на обществените обсъждания обаче живеещите в тази зона се обявиха против подобни намерения.

Притесненията им бяха, че с това съоръжение ще се увеличи шумът и вредните газове. По тази причина и проектът се промени, като реконструкцията ще е само на повърхността. 

Междувременно ремонтът на Руски паметник тече с пълна пара

За този проект се изнесоха много неистини - че паважът ще се продава, че ще се поставят тесни релси, които няма да отговарят на по-широките по бул. "Цар Борис III" и други подобни неща. Това естествено не е вярно, коментира Христов.

Той е категоричен, че паветата остават, а асфалт ще има само по лентите на кръговото движение.

Това ще намали шума, ще има по-малко прах, а конфликтните точки между трамвайното и автомобилното движение ще станат само две, докато сега са четири, допълва зам.-кметът.

И в този проект обаче не се мина без "контра"

Мотивът на гражданските организации, които протестираха срещу него, беше, че ще се загуби автентичният вид на знаковото за софиянци място и то ще се превърне в обикновено кръстовище със сериозен трафик, припомня "Стандарт".

Проектът е съгласуван с института за паметници на културата по всеки негов детайл, уточнява пред вестника Христов. В окончателния си вид се запазва централният кръг с радиус от 24 метра, където е градинката с паметника.

Движението ще се организира в три пътни ленти. Асфалтобетон ще има по кръговото, където трафикът е най-активен, а паветата ще се запазят по вътрешния и външния ринг, както и в локалните платна. 

Общината има готови проекти за градската инфраструктура, има и финансиране за тях, но те ще се правят поетапно, за да не се затормозява движението, казва още Любомир Христов.

В момента ремонтите текат на четири места в града: по "Цариградско шосе", по бул."Черни връх", където се строи нова станция на метрото, по бул."Ал.Малинов" и около Руски паметник.

Държавата даде 10 декара за "Възраждане" 

10 дка държавна земя прехвърли правителството на Столичната община за парк "Възраждане". Идеята за зеления оазис стои на дневен ред от десетина години. Смесената собственост обаче пречеше да се изготви план и да се започне строителството на зелените площи и зоните за отдих, припомня "Стандарт".

Един от "препъникамъните" бе, че през територията на парка минаваха стари релси, собственост на железниците. Постепенно пречките обаче се отстраняваха и в края на тази година най-новият парк на София трябва да е факт.

Парк "Възраждане" се намира в "Зона Б-5" и преди да започне строителството, представляваше неугледна поляна. Сега в парка ще има атракции за малки и големи - стена за катерене, амфитеатър, циркова площадка, водни съоръжения.

Източник: StandartNews.com