Разширението на метрото от станция "Младост-1" до бизнеспарк "София" в жк "Младост-4" се пуска в експлоатация на 8 май, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова

Цената на 3-километровата отсечка, по която има три станции, е 44 млн. евро - 34 млн. евро са от европейския фонд за регионално развитие, а 10 млн. евро идват като местно съфинансиране. 

Цената на подземните участъци е около 16,5 млн. евро на километър

което е няколко пъти по-ниско от цената на завършените през 2014 и 2015 г. участъци на метрополитените в Прага, Варшава и Будапеща, отбеляза Фандъкова. 

Тя подчерта, че трафикът в района на новите станции ще бъде облекчен с над 20%, 45 хил. души ще ползват метрото до бизнеспарка, колите ще са около 8000 по-малко, а вредните газове ще бъдат намалени с около 7000 тона.

Строителството на новото трасе включва изграждането на конструкциите на тунелите, метростанциите, естакадите, релсовия път и доставката и монтажа на оборудването на 18 системи за управление и функциониране на метрото, посочи директорът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев, като добави, че се откриват

общо 600 места за паркиране на автомобили

с подземния паркинг при крайната станция, който е за 120 автомобили, плюс паркоместата в локалните платна. 

Братоев информира, че в края на август трябва да бъде завършено разширението на бул. "Александър Малинов" по новата регулация от бул. "Цариградско шосе" до бизнеспарка и южната дъга на Околовръстното шосе. 

Булевардът ще бъде с две платна от по три ленти всяко, като при бизнеспарка ще има и локални платна.

Източник: Столична община