Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) влага над 3 млн. лв. за насърчаване на вътрешния туризъм.

 За целта министерството ще стартира информационна кампания, включваща телевизионна реклама, интернет реклама, целева реклама и външна реклама, съобщи БНР, цитирано от Мениджър Нюз.

Рекламната кампания е тригодишна. Финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие".
По време на кампанията ще се поръчат 80 билборда в градовете София, Пловдив, Бургас, Варна, Русе и Стара Загора.

Виж още: Перперикон "диша във врата" на Царевец

Предвижда се също да се направят рекламни клипове, които да се излъчат в големите ефирни телевизии на четири вълни, както и да се изготви туристическа рубрика в специализирано предаване. Освен това ще се издаде наръчник с 5-хиляден тираж за правата на туристите, насочен към туристическия бранш.

МИЕ си поставя за цел до изтичането на тригодишния период на проекта да увеличи осведомеността на над 2 милиона наши граждани за туристическите възможности, които предлага България.

Виж още: Св. Анастасия - атракция не само за кинаджии

Проектът обхваща различни дейности за увеличаване дела на българските туристи на вътрешния пазар, намаляване на сезонността и териториалната концентрация на туризма и по-равномерното разпределение на ползите от туристическата дейност.

По данни на МИЕ през 2013 г. цели 60% от българите не са пътували за почивка - нито в страната, нито в чужбина. Кампанията има за цел да промени тази негативна тенденция. 

Виж още: Най-големите забележителности по света и у нас

При официалното представяне на кампанията бяха съобщени доста любопитни данни за туристическите предпочитания на българите:

Средната почивка на българина у нас е 5-6 дни с разход от 244 лв. на човек. В чужбина българите харчат около 3 пъти повече – средно по 646 лв. на човек, сочат данни от специално поръчано по темата социологическо проучване.

През лятото българите предпочитат да почиват основно на море, а през зимата и неактивните сезони си организират екскурзии за разглеждане и опознаване на различни обекти в страната.

Боровец, Созопол и Велинград са топ дестинациите в България.

Виж още: Най-добрите (и най-лошите) градове за туристите

Като цяло, сънародниците ни предпочитат пътешествия в страната вместо в чужбина по три основни причини – липсата на езикова и културна бариера, по-лесната организация на пътуването и на престоя, както и убеждението, че първо трябва да опознаем държавата си, а след това други страни, народи и култури. Има и една четвърта причина, свързана с желанието да се посещават нови и малко известни места в страната.

Виж още: Най-енергийните места на света

За 2013 г. общо пътувалите у нас или в чужбина са към 2.5 млн. души, което представлява 40% от българското население на възраст над 15 години. 28% от тях са почивали само в България, като това са предимно млади и активни хора със средно или висше образование и доходи от 340 до 700 лв.

Експертите препоръчват при разработването на предстоящата целогодишна рекламна кампания да се наблегне на културния туризъм, както и на популяризирането на 50-те малко познати туристически обекти, които бяха включени в списъка на МИЕ по изпълняваните проекти по Средносрочната рамкова инвестиционна програма до 2011 г.

Виж още: 12 от най-красивите градчета в Европа