Вчера бе световната премиера на уникалната лимитирана серия Absolut Unique.

Колекцията се състои от почти 4 милиона бутилки Absolut Vodka, всяка една с уникален дизайн. За да създадат тези произведения на изкуството, Absolut препрограмират целия си производствен процес. Цветните и ярки емблематични бутилки ще бъдат разпространени в глобалната търговска мрежа, а идеята е всеки потребител да открие любимия си дизайн, който да прикове погледа му и да се превърне в уникален персонализиран подарък. Колекцията пристига в България от октомври.

"Absolut Unique е доста смела идея дори за компания толкова отдадена на креативността, колкото сме ние", споделя Jonas Tåhlin, Вицепрезидент Глобален Маркетинг в The Absolut Company. "Всеки може да създаде един-два уникални продукта. Ние правим почти четири милиона."

За Absolut Unique шведската компания препрограмира цялата си производствена линия. С помощта на човешка намеса, фина настройка и на внимателно планиран произволен принцип се постига желаният резултат. Използвани са оцветяващи пистолети и устройства, а специалният слой, мотиви и разположение на шарките са изчислени така, че да се изключи възможността за две еднакви бутилки. Използвани са 35 различни цвята и 51 шаблона. Впечатляващият резултат е постигнат чрез контраст между цветовете и бялата матова хартия с отпечатан уникален номер на всяка бутилка. Това означава, че всички цифри – от 1 до малко над 3 900 000 – са разбъркани на случаен принцип и са разлепени по бутилките, които заминават в различни части на света. Намирането на определен номер се превръща в истинско предизвикателство.

Финалният резултат се оказва по-добър, отколкото са си го представили всички. "Absolut Unique изглежда като дело на шантав учен с привкус на улично изкуство", разказва Jonas Tåhlin. "Когато първите готови бутилки се появиха на конвейера, изпаднахме в еуфория. В този момент фабриката приличаше повече на ателие на художник, отколкото на промишлена зона. Тези бутилки наистина са впечатляващи. Всеки ще открие своята любима."

"Много от най-забележителните творци в историята са създали своя интерпретация на нашата емблематична бутилка. Дойде времето машините да създадат своя дизайн", продължава Tåhlin. "Клиентите ни са уникални – затова искахме да им дадем неповторима бутилка като индивидуалиста, който живее в тях. Идеята ни хареса адски много. Да я реализираме беше най-трудното. На няколко пъти се чудехме дали въобще е възможно. Ами познайте? Стана!"