Вече е започнало кърпенето на дупките по магистралите със студен асфалт

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) започна спешни огледи за състоянието на пътищата. Мярката е предприета след множество сигнали за разбити пътища в страна. Приоритетно ще се кърпят старите участъци по магистралите, първокласните и второкласните пътища.

Кърпенето на участъци от АМ "Марица", "Хемус" и "Тракия" със студен асфалт вече е започнало. Напролет ще бъде направен повторен обход и ще се положи топла асфалтова смес. 

Участък от автомагистрала "Тракия" например е в окаяно състояние. Множество дупки има в дясната лента за движение по магистралата.

Лошото състояние на пътя стана видно след края на обилните снеговалежи. Според министъра на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова това е естествен процес при неремонтирани участъци от пътната настилка предвид атмосферните условия. 

Нормално е след такъв снеговалеж и толкова ниски температури пукнатините да се разширят и да се отчупват цели парчета от асфалта, заяви Павлова пред Нова телевизия.

"Там, където има рехабилитация, асфалтът няма такива дупки. Ако сме правили кръпки, те пак се отварят", каза Павлова и уточни, че от 20 хил. км. пътища в България, 10 хил. км. са в лошо състояние.

Министър Павлова е категорична, че при новоремонтираните участъци, при които е правена цялостна рехабилитация, а не просто кърпене, дупки няма. 

"Категорично дупките не са при новоремонтираните участъци. Стандартите са на 7 години да се пълен ремонт на пътя. При нас 7-годишните пътища се водят нови", каза още тя.

Източник: Нова телевизия