Разклонението до Бизнеспарка е 96% готово и ще заработи най-късно в началото на май

120 млн. евро, 94% от които са европари, ни струват тези участъци, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова, информира Sofia.utre.bg.

"Общо 90 хил. души ще ползват допълнително този най-екологичен и модерен градски транспорт. 

От април пътуването от летището до центъра на София ще отнема около 20 минути

Жителите на жк "Дружба" ще могат да слизат до центъра за 15-16 минути", подчерта Фандъкова.

"Това, което бях възложила на колегите от градския транспорт, те са го направили тази седмица. Дискутирано е с гражданите и бизнеса, който имат офиси, тук в тази зона, 

да се направи реорганизация на движението на градския транспорт

така че всички линии на автобусите, тролеите и трамвая, които минават през жк "Дружба", да имат съприкосновение с поне една станция на метрото", уточни тя.

Има известни промени в движението на някои автобусни линии, така че хората да може да имат най-доброто придвижване до метростанция, посочи още кметът на София.

Нова жалба спъва старта на третия лъч на метрото

Датата за първа копка на третия лъч на метрото е неопределима заради жалба срещу устройствения план на София, който беше променен заради проекта в края на 2014 г. 

Жалбата е подадена дори без мотиви, но до произнасяне на съда не можем да започнем, обясни главният архитект Петър Диков, цитиран от в. "Сега". Жалбоподателят арх. Димитър Димитров твърди, че жалбата му е заради цялата процедура.

"През 2009 г. с приемането на общия устройствен план не вмъкнаха трасето на третия лъч, а след това почнаха да правят проекти за него, без да имат основание, и сега промениха плана. Не е доказана и ефективността на трасето", обясни Димитров. Според него

след кв. Красно село в посока "Овча купел" и в посока театър "София" в източна посока по бул. "Владимир Вазов" няма да има никакво натоварване

Все още няма насрочено дело срещу жалбата. Проектът вече се пребори с няколко атаки в съда. Имаше възражения срещу решения на МОСВ да не се прави екооценка нито на изменението в общия устройствен план, нито на инвестиционния проект.

По план строежът на третия лъч на метрото трябва да започне през есента. Трасето ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще минава през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала".

Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър, и при НДК с връзка с втората линия.

От НДК линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. Иван Гешов", кварталите Красно село и Овча купел и ще достигне Околовръстното шосе.