Фитнес модата не е сезонен тренд, а промяна на начина ни на живот или поне на разбирането ни кое е модерно

Далечната 2004-та беше годината, в която достигнахме пикът на превръщането на чантата във фетиш. Настървеното търсене на чантата с главно Ч беше превърнало дамските чанти в "аксесоара тотем, който провъзгласява, че вие сте собственикът на всичко най-желано на този свят".

Прославени модели като Fendi Baguette "глупава и анти-функционална глезотия" според самата Силвия Фенди, или Chloe Paddington, тежаща килограм и половина, когато е напълно празна, показват колко далече бяхме стигнали в обсесията си.

Всяко десетилетие има своя It - култовият предмет, за който сме готови да похарчим незаслужени суми.

И ако ви се струва, че надценяването на чантата е безумно, помислете пак, защото в момента сме в десетилетието на... спортния клин.

Да, същата дреха, която носим във фитнеса или на курса по йога. Цялото му име е Performance leggings, а големите марки се надпредварват да представят модели, струващи от 100 паунда нагоре.

Манията по скъпите модели легингс захранва една цяла нова индустрия, тъй наречения “athleisure”.

Думата не съществуваше до 2014 г., но вече е етикет, описващ новата пазарна ниша - тази на спортните облекла, носени, за да се виждат.

За миналата година този пазар е отбелязал 6,4 млрд. лири стерлинги ръст и се очаква до 2019-а да достигне 8 млрд. На върха на този нов сектор са маратонките, следвани веднага от спортните клинове. Изпълнителният директор на "Найк" Марк Паркър описва клиновете като "новия деним". А авторите от "Ню Йорк таймс", наблюдавайки ежегодния маратон в града, се питат дали той не трябва да се прекръсти на "Най-голямото легингс шоу".

Джиджи Хадид и Кендъл Дженър не пропускат случай да постнат снимки от спортните си занимания, актрисата Кейт Хъдсън има собствена марка Fabletics, а Under Armour наеха балерината Мисти Коупланд и супермодела Жизел Бюндхен за свои посланици.

Видео: Не ставаш за балерина

Все още можете да излезете да спортувате с избелялото горнище на Gap, но тъкмо долната част от тоалета ви ще покаже дали сте наясно с новия фешън тренд.

Графичните щампи и диагоналните линии са върхът на модния писък, следвани от трайбъл шарките с логото на "Найк" отгоре. Спортното облекло вече е целодневен аутфит за уикенда.

Спортуването вече е високо социална дейност - не може просто да нахлузите екипа, с който ви е удобно и да излезете.

Вече е трудно да намерите екип за йога под 85 долара. Ако обърнете внимание на папарашките фотоси, ще забележите, че спортният екип и видът сякаш току-що сте излезли от залата вече се превръща в самостоятелен моден жанр. Фитнес модата не е сезонен тренд, а промяна в начина ни на живот - или поне на разбирането ни кое е модерно.

Източник: "Гардиън"