Взехме грешно решение да приложим нормална ресторантска практика, която аз не одобрявам, твърди управителят, според когото става дума за единичен случай. Какво установиха НАП, КЗП и Министерството на туризма?

Таксата "празен стол" в созополското заведение, в което лично премиерът Бойко Борисов разпореди проверка, е единичен случай, породен от извънредно обстоятелство, обясни в сутрешния блок на Би Ти Ви управителят на крайбрежния средиземноморски ресторант в Созопол.

По думите му таксата не е начислена като урок или наказание за клиентите, а е нормална ресторантска практика по света, която той уточни, че не харесва.

"Бяхме предизвикани. Взехме грешно решение да приложим нормална ресторантска практика, която аз не одобрявам - каза Тони Матеев.  - Когато приемаме резервации, уточняваме бройката хора, които ще дойдат. Хубаво е коректност да има от двете страни. Редно е, когато ще идват по-малко хора, да ни уведомят."

Според него на ресторантьорите край морето им е трудно, тъй като сезонът е много къс. Събота вечер за нас е пик, а ресторантът е пълен догоре, имахме над 120 гости, а дадена група хора ангажира повече места, отколкото използва, изтъкна управителят.

Виж още: Как да се държиш, за да не ти се скара сервитьорът

Късно снощи Националната агенция по приходите (НАП), Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Министерството на туризма са изпратили свои екипи на място. Лично със случая се занима и министъра на туризма Николина Ангелкова, която коментира: "На първо място е недопустимо да се събира такса "празен стол", независимо от ситуацията. Ако има нарушаване на обществения ред съответно трябва да се сигнализира до МВР, има си закони за това, а не да се търсят такива "иновативни" начини, които изключително много вредят на българския туризъм."

Шефът на КЗП Димитър Маргаритов на свой ред коментира, че е налице административно нарушение, защото тази "услуга" не е вписана в менюто на заведението и не са посочени условията, при които би се начислила такава такса "празен стол".

"За това административно нарушение Законът за туризма предвижда до 3000 лева санкция. Ние ще я наложим и се надявам, че този случай ще остане изолиран. Виждаме, че понякога има такива екзотични хрумвания, но наистина се надявам, че коректността ще продължи да доминира, както досега, по отношение на туристическия сезон."

От НАП добавиха, че този ресторант, като един от високооборотните обекти, е свързан в реално време с компютрите на приходната агенция и цялата му дейност се следи онлайн. Досега няма нарушения.

Касовият бон от созополското заведение обаче предизвика бурни реакции в социалните мрежи, след като беше споделен във "Фейсбук" от "проблемната клиентка" Василена В. Влахова заедно със следния коментар:

"Ужасно обслужване и отношение, изключително грубо и неуважително. Таксуваха ни по 20 лв за всеки свободен стол на масата (преди това бяхме уведомили хостесата, че не очакваме още хора, което тя впоследствие отрече, че сме й казали). Пожелахме да говорим с управителя за нелепата такса "Свободни др" - за която не бяхме предупредени и не е описана никъде в менюто, той дойде, обиждаше ни и в крайна сметка ни изгони от заведението.

П.П. Освен ако не искате да развалите хубавото си прекарване на морето и да се почувствате отвратително, не сядайте на това място!"

"Ресторантът е пълен, не таксуваме столовете... Очевидно!", коментираха на свой ред от заведението снощи към тази снимка.

Източник: Би Ти Ви