Социалните мрежи дават достъп до широка аудитория, но могат да бъдат и много опасни за бранда ви

С развитието на високите технологии еволюира и бизнеса. Така например днес много малко фирми могат да си позволят да нямат присъствие в социалните мрежи. Общо взето стигнахме до момента, в който щом те няма в социалните мрежи, значи най-вероятно като цяло те няма. 

Съдържанието върви ръка за ръка с разпространението, а все по-голяма част от разпространяването минава именно през тях. А как да сме максимално успешни там.

В социалните мрежи всеки има право да реши какво да разгласи, какво да харесва и какво да споделя. А в среда, където хуморът и сатирата се ценят високо, това създава и някои опасности за бранда ви. 

"Харвард бизнес ревю" съветва да не забравяме следните златните правила, които да направят присъствието ни в социалните мрежи максимално ползотворно.

1. Колкото по-големи сте, толкова сте и по-уязвими 

С растежа на компанията и на публиката, която събирате, ставате все по-застрашени от скандал. При голямата аудитория дори малките гафове се забелязват. А хората обичат да се заяждат с големи компании. Ако направите погрешна стъпка, не се съмнявайте, че милионите потребители на "Фейсбук" и "Туитър" ще я забележат до часове и ще я превърнат в актуална тема.

2. Мислете повече за автентичността си, отколкото за това как да позиционирате марката си

Социалните мрежи направиха света прозрачен, така че публиката ще види истинската същност на бранда ви, искате или не. Ако се опитате да скриете нещо, все някак ще се разчуе. Заложете на това, в което сте наистина силни и градете онлайн имиджа си върху него.

Виж още: 6 съвета как да печелим последователи в социалните мрежи

3. Хората харесват бунтарите и некомформистите

Не забравяйте, че потребителите на тези мрежи често харесват бунтовниците или тези, които се носят срещу течението. Намерете си противник, по-голям от вас. Така както направи Dove с козметичната индустрия с кампанията си за истинската красота преди години. 

4. Ако не става, може би социалните мрежи просто не са за вас 

Много от нещата, които са направили тези мрежи досега с различни марки са имали както положителен, така и отрицателен ефект. Факт, присъствието в социалните мрежи е от голяма важност, но ако то ви носи по-скоро негативи и гневни реакции, по-добре ще е вероятно да се отдръпнете от "Фейсбук", "Туитър", "Инстаграм" и т.н.

Източник: "Харвард бизнес ревю"