Звездата вече има и своя алкохолна напитка, с реклама, заснета от самия Гай Ричи, но не всички приветстват поредното му бизнес начинание

Дейвид Бекъм стана лице на собствено шотландско уиски - "Хейг клъб", в партньорство с музикалния продуцент Саймън Фулър и алкохолния гигант "Диаджео". 

Бутилката от синьо стъкло, която прилича повече на свръхголямо шишенце парфюм, е вдъхновена от обичая за дегустация да се ползват сини, а не безцветни чаши, за да може питието да бъде оценено само на базата на своя аромат и вкус.

"Оценявам доброто питие и обичам да го консумирам бавно и с наслаждение. Опитвам се да пия по-качествено, не повече", обяснява футболистът, който представи напитката по-рано този месец на ВИП вечеря в Единбург, в присъствието на половинката си Виктория, Фулър и топготвача Гордън Рамзи.

В допълнение на фотосесиите, заснети от Петер Линдберг, е рекламният клип, озаглавен Welcome. Той е дело на кинорежисьора Гай Ричи, който ни разхожда до високопланинския район на Шотландия - Хайландс, където Бекъм и компанията му стигат по въздух, суша и вода за съвместен тост.

Крайната им цел е елитно имение в Глен Африк, недалеч от Инвърнес, но от финалните кадри разбираме, че в предишни уикенди същата група приятели са вдигали наздравици и на други места по цялото земно кълбо - от Антарктика до Мадагаскар

Клипът е озвучен с парчето Left Hand Free (Остави лявата ръка свободна) от албума This Is All Yours на носителите на наградата "Мъркюри" Alt-J.

Гай Ричи е работил с Бекъм и преди - по една от кампаниите му с модната верига H&M. В миналото режисьорът е снимал реклами и за BMW, Nike, Dior Homme, играта Call of Duty

Видео: Бекъм по мокри гащи

Следващият му проект в киното пък е приключенската екшън комедия The Man from U.N.C.L.E., римейк на едноименния тв сериал отпреди половин век, очаквана през август 2015.

Клипът му за уиското "Хейг клъб" обаче е колкото красив, толкова и противоречив. В. "Индипендънт" помества коментар, който напомня, че обширни територии от Шотландия са притежание на малоброен елит и служат единствено за негово развлечение.

Всъщност, според цитираната статистика, едва 432 души са собственици на половината частни земи, което е рекордно нисък дял за развитите държави.

Богатите, половината от които са лондонски банкери и милиардери от Близкия изток, идват през почивните дни, за да ходят на лов, да пият уиски и да се разхождат наоколо в шотландски полички... а рекламата с Бекъм и Гай Ричи показва именно този начин на живот.

Подобно автентично преживяване в Шотландия не е достъпно за всеки - хижата с осем спални, където е сниман клипът, например струва 6000 лири на нощ.

Другият упрек към Бекъм е заради противоречието между рекламата на алкохол и имиджа му на образцов баща, футболна икона и пример за подрастващите.

Дейвид е посланик на добра воля на УНИЦЕФ от 2005 г. насам, ангажира се с различни благотворителни каузи и почитателите на тази негова дейност с основание са подразнени от най-новото му бизнес начинание - и дори фактът, че популяризира красотите на Шотландия, не е в състояние да смекчи негодуванието им.