7 мита за силата на социалните мрежи и рекламирането в тях.

Известният маркетинг специалист Джей Беар (Jay Baer), цитиран от Nit.bg, прави на пух и прах някои от най-разпространените мита за контент рекламата в социалните мрежи. 

1. Публикуването на контент реклама е достатъчно за добра кампания в социалните мрежи

Добрата кампания се нуждае от атрактивно съдържание и широка популяризация. Съдържанието на интернет страниците и блоговете е изключително важно, но не пренебрегвайте и ролята на традиционните методи за реклама (телевизия, радио, брошури, вестници, списания и др.). Те ще ви помогнат да изградите мрежа от лоялни клиенти, което е гаранция за успеха ви.

Виж още: Как да направите "Фейсбук" страницата си по-ефективна

2. Колкото по-често публикувате новини във "Фейсбук", толкова по-добре за вашата кампания

Публикуването на материали във най-популярната социална мрежа в света се подчинява на максимата, че не количеството е важно, а качеството. Вече съществуват и алгоритми, които разпространяват по-съдържателните постове. Така че, за да бъде рекламата ви наистина успешна, наблягайте на публикуването на малко, но интересни и ангажиращи вниманието новини.

Виж още: Най-важните бизнес групи в "Линкедин"

3. Маркетингът в социалните мрежи е лесен и може да се прави от всеки

В никакъв случай не се доверявайте на такива твърдения. Това е може би най-разпространеният мит за маркетинга в социалните мрежи. Конкуренцията е толкова голяма, че фирмите постоянно трябва да търсят нови начини да се развиват, да са интересни и да привличат нови клиенти. Затова те трябва да разполагат с маркетингови експерти, програмисти, дизайнери и т.н. Всичко това води до следващото погрешно хващане.

Виж още: Как да имате повече коментари във фирмения блог

4. Контент рекламата в социалните мрежи е нещо евтино

Разпространението на маркетингово съдържание (контент реклама) онлайн не е по-различно от традиционните начини за реклама. Само част от разходите са: оптимизиране на софтуера за различни мобилни устройства, създаването на лога, разширяване в други социални мрежи и други услуги, които не излизат никак евтино.

Виж още: Как да направим бизнес контакти в "Линкедин"

5. Трябва да игнорирате отрицателните мнения

Социалните мрежи са отлична възможност да поддържате връзка със своите клиенти. Не пропускайте да отговорите на коментар, дори и негативен. Колкото и да са неприятни, негативните коментари са отлична възможност да покажете на клиентите си, че ви е грижа за тях и ги слушате, което със сигурност ще ви отличи от конкуренцията.

Виж още: Как да направим бизнес контакти в "Линкедин"

6. Социалните мрежи се използват за намиране на нови клиенти

Около 85% от хората, които са харесали даден продукт във "Фейсбук", вече са го използвали. Това е логично, защото хората харесват неща, които са изпробвали и са им познати. Социалните мрежи се използват на първо място за рекламиране на нови продукти от дадена марка и разпространение на новини, свързани с нея, за да се поддържа интереса на вече създадените клиенти, и чак след това се използват за популяризиране сред потенциалните клиенти.

Вижте още: 15 фейсбук типа

7. Много от фирмите смятат, че клиентите им не използват социални мрежи

В момента 1,73 млрд. души по света са част от такива мрежи, което е с 18 % повече от миналата година. Това се равнява на 1 от всеки 4 души. Очаква се през 2017 г. тази цифра да достигне 2,25 млрд. Какъв e шансът вашите клиенти да не са сред тази цифра?

Виж още: Най-яките приложения за чат