Трейлъри, снимки и плакати за филма, с който на 8 март супергероинята на Бри Ларсън дебютира на голям екран преди дългоочакваната си поява в "Отмъстителите 4"

Женският празник Осми март изглежда най-подходящата дата за запознанства с най-силния супергерой на "Марвъл", сравняван със Супермен на "Ди Си комикс" - и първата жена сред техните персонажи със самостоятелен филм.

Конкурентният "Жената чудо" (2017) на "Ди Си комикс" вече предизвика фурор, а в края на 2019-а се очаква и повторната солова поява на Даяна Принс, с подзаглавие "1984" и Кристен Уиг в злодейската роля на археоложката Барбара Минерва по прякор Гепарда.

Първата половина на годината обаче ще мине под знака на "Марвъл комикс". Тази пролет шокиращият финал на "Отмъстителите 3: Война без край" загатна, че окончателната съдба на супергероите и всички живи същества във Вселената ще бъде свързана с Капитан Марвъл.

Виж още: "Отмъстителите 4": Жена спасява Вселената от злодея Танос?

В комиксите този образ излиза за първи път през 1968 г., а сюжетът на филма ни връща обратно към 90-те години - период, който досега не е бил пресъздаван от киновселената на "Марвъл".

В центъра на сюжета  е Карол Данвърс - пилот от американските ВВС, която придобива могъщи сили, тъй като в ДНК-то й се съдържат гени от извънземната раса на криите - сините здравеняци, познати от сериала "Агентите на ЩИТ" и двата филма "Пазители на Галактиката".

За ролята й е избрана носителката на "Оскар" за "Стая" Бри Ларсън, която игра и в "Конг: Островът на черепа". Партнират й дигитално подмладените Кларк Грег и Самюъл Л. Джаксън като топагентите на ЩИТ Фил Коулсън и Ник Фюри, с когото започва вторият трейлър на филма.

Новите кадри с четирикратно номинираната за "Оскар" Анет Бенин разкриват как криите в различна светлина - като благородни, героични воини.

Известни с генетичните си експерименти върху хората, те превръщат землянката в поредния нечовек със свръхсили. Така тя заживява на тяхната планета Хала като част от елитен отряд космически полицаи, т.нар. "Старфорс" (Звездни сили), предвождани от мистериозния персонаж на Джуд Лоу.

След връщането й на Земята я преследват множество въпроси за нейното минало... Именно обаче Карол Данвърс се оказва единствен шанс на хората срещу друга извънземна раса - способните на мимикрия скрули под предводителството на злия Талос (Бен Менделсон от "Rogue One: История от Междузвездни войни").

Чернокожата британка Лашана Линч от сериала Still Star-Crossed (нещо като продължение на "Ромео и Жулиета") играе Мария Рамбоу, най-старата приятелка на Карол Данвърс, неин колега пилот във ВВС и самотна майка.

На първия кадър с нея, публикуван в сп. "Ентъртейнмънт уикли", се вижда и прозвището "Фотон", с което в комиксите става известна дъщеря й Моника Рамбоу...

В актьорския състав са още Алхенис Перес Сото, Рун Темте, Маккена Грейс и Джема Чан ("Луди богаташи"), която се превъплъщава в Мин-Ерва, друга видна представителка на синята извънземна раса в комиксите.

Бри Ларсън и Джема Чан (крайната вдясно) като комиксовите супергероини Капитан Марвел и Мин-Ерва в елитния междугалактически отряд "Старфорс", снимка: Чък Злотник / Marvel Studios / EW

Лий Пейс и Джимон Хунсу пък се завръщат в ролите на Ронан Обвинителя и дясната му ръка Корат от първия "Пазители на Галактиката", където ги гледахме като злодеи и съюзници на Танос.

Джуд Лоу (вляво) и Лий Пейс с режисьорката Анна Боден, снимка: Чък Злотник / Marvel Studios / сп. EW

Режисьори на "Капитан Марвел" са тандемът Анна Боден и Райън Флек ("Разходка по Мисисипи", Half Nelson). Двамата са и съавтори на сценария заедно с изцяло женски екип, включващ Мег Лефоув (анимациите "Отвътре навън", "Добрият динозавър"), Никол Пърлман ("Пазители на Галактиката"), Женива Робъртсън-Дуорет ("Tomb Raider: Първа мисия"), Лиз Флейхайв и Карли Менш (сериалите GLOW, "Сестра Джаки").

Плакат на "Капитан Марвел", в чийто долен ляв ъгъл се забелязва и опашката на домашния й любимец, кръстен на персонаж от филма "Топ гън" (1986)... В комиксите котаракът се казва Чюи, галено за Чубака от "Междузвездни войни", но тук е преименуван на Goose (букв. "гъска").

Виж още: Най-известните рижави котки