Първи трейлър, плакат и корица със супергероинята на Бри Ларсън, чиято поява се очаква догодина и в "Отмъстителите 4"

Женският празник Осми март изглежда най-подходящата дата за запознанства с най-силния супергерой на "Марвъл", сравняван по суперсили със Супермен на "Ди Си комикс" - и първата жена сред техните персонажи със самостоятелен филм.

Конкурентният "Жената чудо" (2017) на "Ди Си комикс" вече предизвика фурор, а в края на 2019-а се очаква и повторната солова поява на Даяна Принс, с подзаглавие "1984" и Кристен Уиг в злодейската роля на археоложката Барбара Минерва по прякор Гепарда.

Първата половина на годината обаче ще мине под знака на "Марвъл комикс". Тази пролет шокиращият финал на "Отмъстителите 3: Война без край" загатна, че окончателната съдба на супергероите и всички живи същества във Вселената ще бъде свързана с Капитан Марвъл.

Виж още: "Отмъстителите 4": Жена спасява Вселената от злодея Танос?

В комиксите този образ излиза за първи път през 1968 г., а сюжетът на филма ни връща обратно към 90-те години - период, който досега не е бил пресъздаван от киновселената на "Марвъл".

В центъра на сюжета  е Карол Данвърс - пилот от американските ВВС, която придобива могъщи сили, тъй като в ДНК-то й се съдържат гени от извънземната раса на криите - сините здравеняци, познати от сериала "Агентите на ЩИТ" и филмите "Пазители на Галактиката".

Когато я виждаме за първи път като супергероиня, тя живее на планетата им Хала, където е част от елитен отряд космически полицаи, т.нар. "Старфорс" (Звездни сили), предвождани от мистериозния персонаж на Джуд Лоу.

След връщането й на Земята я преследват множество въпроси за нейното минало... Същевременно Карол Данвърс се оказва единствен шанс на хората срещу друга извънземна раса, способните на мимикрия скрули под предводителството на злия Талос (Бен Менделсон, "Rogue One: История от Междузвездни войни").

Освен носителката на "Оскар" Брий Ларсън ("Стая"), в актьорския състав са дигитално подмладените Самюъл Л. Джаксън и Кларк Грег като агентите на ЩИТ Ник Фюри и Фил Колсън, а Лий Пейс и Джимон Хунсу се завръщат в ролите на Ронан Обвинителя и дясната му ръка Корат от първия "Пазители на Галактиката", където са вече злодеи.

Джуд Лоу (вляво) и Лий Пейс с режисьорката Анна Боден, снимка: Чък Злотник / Marvel Studios / сп. EW

Чернокожата британка Лашана Линч от сериала Still Star-Crossed (нещо като продължение на "Ромео и Жулиета") играе Мария Рамбоу, най-старата приятелка на Карол Данвърс, неин колега пилот във ВВС и самотна майка.

На първия кадър с нея, публикуван в сп. "Ентъртейнмънт уикли", се вижда и прозвището "Фотон", с което в комиксите става известна дъщеря й Моника Рамбоу...

В актьорския състав са още Алхенис Перес Сото, Рун Темте, Маккена Грейс и Джема Чан ("Луди богаташи"), която се превъплъщава в Мин-Ерва, друга видна представителка на синята извънземна раса в комиксите.

Бри Ларсън и Джема Чан (крайната вдясно) като комиксовите супергероини Капитан Марвел и Мин-Ерва в елитния междугалактически отряд "Старфорс", снимка: Чък Злотник / Marvel Studios / EW

Режисьори на "Капитан Марвел" са тандемът Анна Боден и Райън Флек ("Разходка по Мисисипи", Half Nelson). Двамата са и съавтори на сценария заедно с изцяло женски екип, включващ Мег Лефоув (анимациите "Отвътре навън", "Добрият динозавър"), Никол Пърлман ("Пазители на Галактиката"), Женива Робъртсън-Дуорет ("Tomb Raider: Първа мисия"), Лиз Флейхайв и Карли Менш (сериалите GLOW, "Сестра Джаки").