Когато продажбите намалеят заради финансови проблеми, първото перо, от което се реже е бюджетът за реклама.

Дори и тогава рекламирането на продукта или услугата трябва да продължи, предупреждава електронното издание на американското сп. "Entrepreneur". Ето няколко практични идеи как да рекламирате, когато бюджетите са оскъдни:

1. Станете експерт. Пращайте новини за бизнеса си на местни вестници, журналисти с икономически ресор и професионални организации, които да включат информацията ви в техния нюзлетър. Потърсете сайт, който е съгласен да публикува информацията ви редовно и дори да я обособи в отделна колона. Когато нещо е публикувано, го копирайте и разпространете до клиентите и партньорите си.

2. Станете публичен оратор. Организаторите на професионални срещи по браншове винаги търсят представители на бизнеса, които говорят добре и могат да участват в конференции и презентации. Изберете тема, която е свързана с личния ви бизнес опит, така че да не се пропусне споменаването на името и дейността на компанията ви.

3. Преподавайте в курсове за обучение и преквалификация. Така редица потенциални клиенти ще ви възприемат като експерт и ще разказват за бизнеса ви.

4. Награждавайте лоялните клиенти. Предложете безплатни стоки или услуги на всеки ваш клиент, които ви е довел нов потребител.

5. Изпращайте редовни рекламни e-мейл съобщения. Напомняйте на настоящите си клиенти за себе си и какво се случва с вас.

6. Извлечете максималното от (безплатните) връзки с обществеността. Винаги, когато има събитие, свързано с бизнеса ви, което засяга местната общност, изпращайте информация до медиите.

7. Дарявайте. Отделяйте пари за благотворителност. Помагайте. Дори и медиите да не го отразят, пак ще се разчуе.

8. Направете блог или участвайте в интернет форум. Така ще привлечете трафик към сайта си и ще получите обратна връзка с клиентите.

9. Партнирайте си с други местни предприемачи. Съчетайте бизнеса си с техния, ако уважавате името им.

Източник: Entrepreneur