В продължение на 38 г. фразата "Ще му направя предложение, на което не може да откаже!" на дон Корлеоне от култовия американски филм "Кръстникът" продължава да живее

Това е една от най-великите филмови реплики на всички времена, коментира сайтът на американската рекламна агенция 25-8 Marketing, цитирана от "Мениджър Нюз".

Тази фраза е свързана с един от най-важните въпроси в маркетинга: Какво прави едно рекламно предложение успешно? 

И ето го отговора:

Доброто маркетинг предложение има 4 отличаващи се компонента:

1. Оферта. Колкото и глупаво да звучи, много съвременни реклами казват всичко друго, но не и самото предложение за покупка. Или съобщението им го изтласква на най-заден план, правейки го съвсем незабележимо. Оферта липсва и в работата на някои глобални рекламни фирми, които се възползват от договорите с рекламодателите гиганти с огромни бюджети и не се справят с възложената им задача максимално добре.

Доброто рекламно предложение трябва да изисква специфичен, проследим отговор от човека, до който достига. В крайна сметка това е най-важно.

2. Времева полза за клиента. Продуктът ще спести ли време? Ако да, как? Например вместо "Нашето химическо чистене ще ви спести време", по-добре звучи "Нашето химическо чистене ще ви спести 52 минути за седмица". 

И след това клиентите ще си представят какви приятни или полезни неща могат да свършат в тях.

3. Точно посочване на цената. По-добре се възприемат конкретните суми във валута, отколкото процентите.

4. Краен срок. Споменаването му създава усещане за неотложност. "Офертата е в сила до изчерпване на количеството" не издържа. Освен това внушава и недоверие, защото звучи така, сякаш количеството най-вероятно вече е изчерпано, т.е. не си струва клиентът да се занимава с нея.

По-добре се приема "Това предложение е валидно до полунощ на 30 декември, четвъртък!"

Така рекламата ви ще работи.