Контент маркетингът се превърна в неразделна част от днешния пиар

Според Института по маркетингово съдържание и тенденции, 94% от маркетолозите във Великобритания са предвидили маркетинговото съдържание в бюджетите на кампаниите си, пише imediaconnection.com.

Предлагаме ви някои от най­-добрите съвети за контент маркетинга в Мрежата:

1. Информирайте, но и запалете любопитството ­

Когато създавате съдържание, е важно да очаровате читателите си. Необходимо е да ги привлечете по един или друг начин към това, за което пишете.

Точно както хората се доверяват на съвет от приятел (реклама "от уста на уста"), така и читателите ще се доверяват на съвети ви, ако заложите на редовната информираност и качественто, коректно и полезно съдържание.

Потребителят трябва да се почувства удовлетворен от информацията, която го вълнува истински.

2. Силата на мобилните устройства ­

Почти 40% от времето прекарано в интернет е през мобилно устройство. Ето защо една от основните стъпки във всяка маркетинг стратегия е съдържанието да бъде съобразено с мобилните версии. 

Предвид, че съществуват около 14 000 вида различни размери на екрана, не е лесна задача да се измисли единствен и оптимален вариант за добро изображение и достъпност.

Пробвайте как изглежда пиар материалът ви на малък екран. Разучете различните формати и помислете какво дава и отнема мобилното съдържание.

Любопитно е, че 97% от потребителите признават, че дори у дома използват предимно мобилно устройство, въпреки че имат достъп до настолен компютър/лаптоп.

Със сигурност си заслужава да обърнете внимание на този факт, за да може продуктът ви е да е по­-успешен и да достигне до повече хора.

Виж още: Най-честите грешки на пиар специалистите

3. Обмислете добре типа съдържание - видеото струва колкото хиляда думи, но само ако е направено правилно

Според проучване на Cisco от януари 2014 г., до 2017 г. 69% от целия потребителски трафик ще бъде под формата на видео. 

Когато става въпрос за онлайн съдържание, е важно да не се забравя как се използва видеото в различните канали за комуникация.

Обърнете внимание на стила и времетраенето на видеото, което не трябва да бъде по-дълго от две-три минути.

Видеото трябва да дава нещо на потребителя. За да бъде успешно вашето видео съдържание, трябва да носи трайна стойност и информативност.

Ако целта на видеото е да изгради здрава връзка с потребителя, съдържанието ви трябва да е приспособено по начин, който осигурява редовно гледане и търсене.

4. Достигнете максимално голяма аудитория ­

Все повече маркетолози споделят в социалните мрежи, но е важно съдържанието да бъде съобразен с всеки различен канал. 

От "Пинтерест" до "Туитър", през "Фейсбук" ­ има подходящ стил и начин, по който да се поднася съдържанието, за да не рискувате да изгубите аудиторията.

Според скорошно проучване на Digital Insights, най-­популярната причина за отлайкване на фейсбук страница (на около 50 милиона потребители) е неинтересни и неподходящи постове.

Докато традиционните печатни медии са доста статични, а читателите им предвидими, то онлайн медиите са напълно друг свят, с различни изисквания.

Един сайт може да има много уникални потребители месечно, но след като качественото съдържанието отпадне, потенциалният обсег на аудиторията значително намалява. Работата на добрия пиар е да направи това покритие по­-успешно, като използва правилните маркетингови инструменти.

5. Значението на времето и ресурсите ­

25% от всички споделяния на онлайн видеа се случва в рамките на първите три дни. Не съдете за успеха на дадена кампания от първоначалния успех, това е грешна тактика.

Предвид многото форми на съдържание, е важно да разберете как вашите читатели ще получат достъп до споделеното от вас и контекстът, в който той се намира. Това ще се отрази на бюджета и разпределението на ресурсите. С видеото, например, бюджетът трябва да се съсредоточи в широка медийна база.

40% от гледанията може да са в Youtube, но помислете откъде ще дойдат останалите 60%.

Вместо заключение

Ключът към успеха на контент маркетинга в пиара е постоянен фокус върху вашата аудитория. Всяка част от съдържанието трябва да носи стойност на потребителя. От темите свързани с вашия бранд, до каналите, в които поддържате аудиторията си. Всичко трябва да е замислено така, че да бъде информативно и адаптирано към читателя.

Виж още: Пет пиар стъпки при стартиращ бизнес