Кратките клипове на Джулия Робъртс, Харисън Форд, Едуард Нортън, Кевин Спейси, Робърт Редфорд, Пенелопе Крус, Иън Съмърхолдър

Природозащитната организация "Консервейшън интернешънъл" (CI) не за първи път използва звездната мощ на холивудски актьори, а Харисън Форд дори е неин зам.-председател.

Новата им рекламна кампания с участието на знаменитости е провокативна поредица от няколко късометражни филма, озвучавани от Джулия Робъртс (майката природа), Харисън Форд (океана), Кевин Спейси (джунглата), Едуард Нортън (почвата), Робърт Редфорд (секвоите), Иън Съмърхолдър (кораловите рифове), Пенелопе Крус (водата).

Мотото, което ги обединява, е Nature Is Speaking (Природата говори), а посланието? Природата не се нуждае от хората - хората се нуждаят от природата, за да оцелеят.

"Изхранвала съм по-големи видове от теб, и по-големи видове от теб съм уморила от глад. Готова съм да еволюирам. А ти?", пита Майката природа с гласа на Джулия Робъртс.

"Всяко живо същество на планетата се нуждае от мен... Покривал съм цялата земя, мога да го направя отново", казва Световният океан, озвучен от Харисън Форд.

"Винаги съм на тяхно разположение, с цялата си щедрост. Понякога им давам всичко, днес безвъзвратно изгубено", заявява тропическата джунгла, дъждовната гора (Кевин Спейси).

Специално участие в клипа на Робърт Редфорд, който озвучава секвоята, е взела внучката му Лена Редфорд.

Отнасяте се с мен като с боклук, заявява Едуард Нортън в своята роля - на плодородната почва.

От "Консервейшън интернешънъл" упрекват своите колеги, че посланията им досега не са били ефективни, тъй като са представяли природата като нещо отделно от хората.

Същевременно проучване на американската организация на психолозите сред ученици от горните класове на гимназията и началните студентски курсове показва, че младите американци се интересуват все по-малко от проблемите на околната среда.

Виж още: Леонардо и Плевнелиев говориха в ООН за промените в климата

Едва 20% от анкетираните през 2000-2009 г. заявяват, че биха се ангажирали лично в почистването на природата. Според "Галъп" обаче сега, за първи път след финансовата криза (с изключение на петролния разлив през 2010 г.), американците биха дали приоритет на екологията.