Българите продължават да са на мнение, че през последните 12-ет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слаби темпове

Българските потребители са оптимистично настроени за развитието на икономиката през следващите месеци. 

През януари общият показател на доверие на потребителите нараства с 4,8%

спрямо равнището си от октомври 2014 г., като при населението в градовете увеличението е 4%, а при населението в селата – 7,3%, показват данни на Националния статистически институт (НСИ).

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните 12-ет месеца, както и очакванията им за следващите 12-ет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

В сравнение с октомври 2014 г. се наблюдава и 

намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства

Потребителите продължават да считат, че през последните 12-ет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите 12-ет месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени преди 3-и месеца по-рано.

По отношение на безработицата в страната през следващите 12-ет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление

Последната анкета отчита леко подобрение (от 3,3%) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. 

Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за покупка на кола през следващите 12-ет месеца.