Транспортният министър ще работи за приватизация на "Товарни превози"

Както е структурирано БДЖ, никой не може да го спаси. Така транспортният министър Ивайло Московски коментира пред БНТ ситуацията в държавните железнци. Според него отново трябва да бъде пусната процедура за приватизацията на "Товарни превози".

Решението за БДЖ - приватизация на "Товарни превози"

По думите му обаче съществува проблем тъй като към дружеството няма инвеститорски интерес.

Московски обясни, че финансовите показатели на БДЖ не позволяват да се ползват средства от Оперативна програма "Транспорт". Съществува обаче възможност, ако „Пътнически превози" бъдат преместени в холдингово дружество, където се намира и НКЖИ, финансовите показатели като числа да бъдат подобрени и едва тогава би могло да се мисли за европейско финансиране.

Министърът заяви, че е твърде рано да се говори, че средствата ще дойдат от бюджета за 2015 година, защото той тепърва ще се обсъжда.

Бюджетът като вариант за финансова подкрепа

"Държавата може през държавния бюджет или през Банката за развитие да окаже финансова подкрепа на дружеството. Така че и това е един от механизмите, които могат да се приложат за обновяване на подвижния състав в БДЖ", коментира Московски.

Виж още: Московски сменя шефовете на Авиоотряд 28

"Ние сме нов екип и тепърва ще се правят анализи на състоянието на железниците. Трябва да се компенсират дълговете им. Рано или късно тези пари трябва да бъдат платени. Аз оставих задължения за малко повече от 3 млн. лева. За година и нещо те са станали 14 млн. лева. Така, както е структурирано БДЖ, никой не може да го изправи на крака", посочи министърът.

Той допълни, че се прави всичко възможно да се избегнат инцидентите с влакове и не изключи и "крайната възможност" за затваряне на железопътни участъци.