Всяка Коледа маркетингът трябва да работи по-умно, за да успява

Празничните продажби са голям бизнес. За да се случват повече обаче е необходима гъвкавост на пазара, адаптиране на най-модерните платформи за рекламиране и подходи към клиентите, различни от празничните тактики от миналата година.

Aмериканското списание Inc. представи пет полезни съвета за по-добри продажби преди Коледа и Нова година. Ето кои са те:

1. Заложете на интегрирания маркетинг

Коледните празници са толкова сериозен източник на бизнес приходи, че всички маркетолози и въобще хора в малките и големи компании, които не се занимават професионално с маркетинг, използват всички възможни техники да достигнат до клиентите. 

Затова, увеличете обхавата на вашия маркетинг максимално, като се обърнете към всички възможни канали, включително рекламата в уебсайтове и социалните медии.

2. Правете щедри промоции, подаръци

Обърнете се към различните стимули за продажби. С толкова големи разходи в празничния сезон мисълта да спестят въодушевява хората и ги мотивира да купуват. 

Имейте предвид, че през зимата всеки намалява цените. Табелите с надписи за намаления от 10-15% едва ли ще бъдат атрактивни, а може би и напротив - ще работят против вас

3. Включете празничната тема в стратегията си за продажби

Празничните песни и илюстрации са чудесно начало на тазгодишната ви кампания. Започнете от декорацията и озвучаването на търговското пространство (реално или виртуално).

Виж още: Пингвин и песен на Джон Ленън в коледната реклама на "Джон Луис"

4. Обърнете внимание на потребителското обслужване

Подобрете го. То е едно от нещата, които интернет маркетингът не може да промени за бизнеса. Лошото обслужване може да унищожи всяка добра празнична маркетингова кампания.

5. Използвайте красиви илюстрации и графики, за да промотирате

Знаете старата максима "Снимката струва 1000 думи". Тя е особено валидна за маркетинга в момента. 

Всеки коледен сезон е свързан със силни илюстрации и зрителни послания, които бизнесът трябва да включи в материалите си. Освен в отделните реклами, тези илюстрации трябва да бъдат използвани в сайта на фирмата и социалните медии. 

Въпреки че трябва да има вариации между графиките, трябва и да се забелязва елемент на постоянство – фирменото лого, рекламно лице.

В интернет хората трябва да са сигурни, че са попаднали на правилната страница и разглеждат нещо наистина специално.

Виж още: 5 съвета как да ограничим разходите по Коледа