Хиляди мениджъри напоследък са изправени пред предизвикателството да мотивират служителите си, след като са направили съкращения във фирмата.

Как да се реагира, когато са останали по-малко служители, при това разстроени от случилото се с колегите им, а работата е много и не може да чака?

Има няколко мениджърски подхода, които могат да мотивират служителите след съкращения, пише сп. Entrepreneur.

1. Важно е мениджърите да се срещнат лично с малки групи служители и да им обяснят каква е настоящата ситуация, защо са били предприети мерките да се съкратят хора и от какво се нуждае фирмата, за да оцелее. Служителите ще се успокоят, ако се дискутира с тях разпределението на работата, изпълнявана досега от колегите им. Спускането на решения "отгоре" не е добър избор.

2. Прекрасно би било, ако мениджърът може да покаже искрено съчувствие към ситуацията с уволнените. Фирмата наистина продължава напред и без тях, но е добре, ако съчувствието продължи повече от една седмица след тръгването им. Разговорите с останалите служители са важни. Колкото повече те говорят и изразяват емоциите си, толкова по-добре!

Вижте още: Спешно vs. важно

3. Полезно е, ако ръководството се възползва от правомощията си не само за да взема болезнени решения, но и да помага. Шефовете могат да определят новата йерархия и приоритети така, че да се оптимизира работната сила и да се премахнат част от задълженията и отговорностите, които сега вече ще пренатоварят хората.

4. Хубаво е, ако мениджърите се фокусират върху позитивното. Служителите трябва да знаят как съкращенията ще доведат до напредък във фирмата в краткосрочен план.

5. Останалите назначени трябва да почувстват, че има капитан на борда не само в буря, но и в спокойно море. С други думи, останалите след съкращенията ще бъдат мотивирани, ако шефът е непрекъснато насреща при въпроси, свързани с промените в задълженията и професионалното им бъдеще.

Вижте още: Шеф за 15 минути на ден

Източник: Entrepreneur